Измененията бяха одобрени със 106 гласа „за”, 41 „против” и 9 „въздържал се”. 

Те предвиждат данъчно задължени лица да бъдат превозвачите, притежаващи удостоверение за регистрация от директора на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, на които е издадено разрешение за таксиметров превоз на пътници от кмета на съответната община, когато извършват дейността, или лицата, извършващи таксиметров превоз на пътници от името на регистриран превозвач, но за своя сметка.

Предлага се със законопроекта да се определят граници на годишния размер на данъка от 400 до 1000 лeва, като конкретният му размер се определя с наредба на Общинския съвет на общината, на чиято територия се извършва превоза.

Данъкът ще се определя за всеки отделен автомобил и ще се декларира до 31 декември на предходната година, но ще се внася на две равни вноски.

В Законопроекта се предвиждат промени и в Закона за автомобилните превози, във връзка с разрешението за извършване на тази дейност. Промените трябва да станат факт от 2017 година. Те бяха предложени от депутати на ГЕРБ

Обвинение в лобизъм в полза на големите таксиметрови фирми се чуха и отляво, и отдясно по време на обсъждането.

От БСП предупредиха, че промяната ще попречи от 1 април таксиметровите шофьори да работят по одобрените вече по-ясни и справедливи за тях правила. Според тях големите фирми задължително трябва да сключват договори с превозвачите, което означава изсветляване на сектора.

След процедурно предложение, срокът между двете четения на законопроекта беше намален на 5 дни.