Тя даде пояснения, след като вчера прокурори и следователи влязоха в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

До тази информация прокурорите са стигнали след проведеното 5-месечно разследване за безстопанственост и длъжностни престъпления.

Става дума за допълнително извършени дейности извън строителството на 31 км отсечка Димитровград-Оризово.

Освен сигнал от ОЛАФ за нередности при изпълнение на строителните дейности при изграждането прокуратурата е получила сигнал и от двама депутати през юни 2016 година, поясни по БНТ Арнаудова. На 17 септември след тримесечна проверка специализираното звено "Антикорупция" е започнало досъдебно производство.

Магистралата е трябвало да бъде построена за 5 месеца от спечелилата обществената поръчка италианска компания, но това не е станало в срок. Изпълнителят се е оправдал с т.нар. форсмажорно обстоятелство.

Пред АПИ било посочено, че има преовлажняване на почвата поради доста влажното време през есента и зимата на 2011-2012 година.

Но вместо да възложи стабилизиране на почвата на същия изпълнител, агенцията сключва договор с търговското дружество "Пътища Пловдив" АД.

Негови представили заявили пред тогавашния шеф на АПИ инж. Лазар Лазаров, че услугата ще струва 50 милиона лева.

Лазаров напусна АПИ малко преди да започне нашето разследване, мотивира лични причини, уточни Арнаудова.

На служителите в агенцията той възложил да изготвят документация за провеждане на процедура с тази прогнозна стойност. Фирмата, която печели обществената поръчка е именно "Пътища Пловдив" АД.

Според разследването на прокуратурата в рамките на два месеца са извършени някакви дейности по стабилизиране на почвата.

Това не е изграждане на съоръжението на самия път, а е една допълнителна подготвителна дейност. За нея са платени точно 51 млн. лева.

Най-вероятно обвинение ще бъде повдигнато на Лазар Лазаров, съобщи БНР по информация на Арнаудова.

Разследване на Дир по скандала >>