Това е записано в средносрочната програма на финансовото министерство. Минималната работна заплата и най-ниският праг за самоосигуряващите от догодина ще бъдат 510 лева.

След това праговете и минималната работна заплата ще растат с по 50 лева. През следващите две години пенсиите ще бъдат увеличени с 3,8 на сто от 1-и юли, а през 2020-а година - скокът ще е с 3,7 на сто.

Максималната пенсия догодина се запазва на ниво от 910 лева, но от 2019 година ще бъде 1040 лева. Тогава ще отпадне и таванът за новоотпуснатите пенсии.

Инфлацията бавно ще се ускорява до 1,8 на сто през 2020-а година, а 2020-а година се очаква да е първата с нулево салдо. Държавният дълг ще намалява като процент от брутния вътрешен продукт.

Икономиката ще расте бавно - до 3,2 на сто през 2019-а и 2020-а година.

Прогнозите за бюджетния дефицит за 2018 г. и 2019 г. се запазват съответно на 1% от БВП и на 0,5% от БВП.. За 2020 г. е планирано постигането на балансиран бюджет.

В средносрочен план не се предвиждат значителни промени на основните данъци и ставки при запазване на данъчната система и ниския дял на преразпределения от държавата БВП.

За 2018 г. се повишава размерът на осигурителната вноска за фонд „Пенсии” на ДОО с един процентен пункт.

Диференцираният минимален осигурителен доход за самоосигуряващите се лица, съобразно облагаемия им доход, се увеличава за 2018 г. съответно в размер на 510 лв., 550 лв., 600 лв. и 650 лв.; за 2019 г. – 560 лв., 600 лв., 650 лв. и 700 лв.; за 2020 г. – 610 лв., 650 лв., 700 лв. и 750 лева.

В средносрочен план се предвижда увеличаване размера на минималната работна заплата от 460 лв. на 510 лв. от 1 януари 2018 г., на 560 лв. от 1 януари 2019 г. и на 610 лв. от 1 януари 2020 година.

При разработване на разходите за пенсии за периода 2018-2020 г. е взето предвид увеличаването на минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст на 180 лв. от 1 юли 2017 г. и на 200 лв. от 1 октомври 2017 година.

В средносрочната бюджетна прогноза за периода 2018-2020 г. е предвидено поетапно увеличаване на възнагражденията на педагогическия персонал в системата на предучилищното и училищното образование с цел постигане на удвояването им в 2021 година.

Въз основа на допусканията и прогнозното нетно дългово финансиране за периода 2018-2020 г., съотношението на държавния дълг към прогнозния БВП се очаква да отбележи спад и да достигне до ниво от 22,3 % към края на периода в резултат основно на погашения по дълга в обращение.