Всекидневникът цитира Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ).

Тя уточнява, че основно се пътува към Германия, Австрия, Холандия, Белгия, по-близките части на Франция, дори и дори Гърция. Според сдружението цената на билета не е решаваща, защото много често и при законните и при незаконните превозвачи е една и съща.

По-скоро нелицензираните бусове се предпочитат единственото заради това, че в тях се пуши, пие, а пътниците се карат от адрес на адрес.

При редовните автобусни линии цигарите и алкохолът са забранени, освен това те спират само на определени по маршрута автогари.

По данни на НСАПБ поне 60 на сто от транспортните превози са в сивия сектор.

При международните превози незаконните превозвачи извършват около 80 на сто от целия транспорт. Ситуацията не се променя от години и икономическа и криминална полиция си затварят очите, коментира Себахтин Исмаил, член на управителния съвет на сдружението.