„Призовавам шофьорите да карат със зимни гуми, тъй като голяма част от проблемите днес бяха не толкова от тировете, колкото от леките коли с летни гуми. При най-елементарния мокър участък се завъртаха, караха с несъобразена скорост. В днешната ситуация леките автомобили създаваха проблеми на товарните”, каза още инж. Лазар Лазаров.

Вижте кои общини бедстват >>>


Той заяви, че продължава да бъде тежка ситуацията по републиканските пътища, особено в област Ловеч, посочи той пред Фокус.

Той обясни, че на главния път за Варна на територията на тази област в момента има засилен снеговалеж, почиства се и се опесъчава, но въпреки всичко временно се затваря движението на товарни тирове по протежение на областите Ловеч, Велико Търново, Търговище и Габрово. Той допълни, че този участък е отворен само за леки автомобили.

Инж. Лазаров отчете като тежка и ситуацията в Смолян, където продължава отрязването на паднали дървета и разчистване на пътното платно в района на Чепеларе на пътя от Асеновград за Пампорово.

Вижте къде има затворени пътища >>>


Той подчерта, че на територията на Бургас обстановката продължава да бъде изключително тежка след наводненията.

„Созопол, Приморско, Ясна поляна, това са населени места, до които към настоящия момент достъпъта е доста затруднен”, добави той.

„В Хасково ситуацията се нормализира след изливането на проливните дъждове”, посочи инж. Лазаров.

„Много тежка е ситуацията на пътя за Банско, в участъка от Симитли към Разлог на 15 км, където в петък сутринта падна подпорната страна. Половината платно е отцепено. В тези дъждове, в тази обстановка, платното продължаваше да се отцепва, имаше опасност да падне целият път. Затова беше затворен за товарни автомобили. В момента се изсипва инертен материал, за да може да се предотврати срутването на основната част от пътя и веднага започва изграждането на подпорна стена, която да го укрепи, за да може да бъде възстановен до началото на зимния сезон”, посочи инж. Лазаров.

Той уточни, че всички екипи на АПИ са на терен, опесъчава се, разхвърлят се химикали, особено по автомагистралите.

Инженер Лазаров коментира, че с
негът се изчиства от пътното платно с гребла и снегорини, така че всичките екипи на поддържащите фирми са на пътя, въпреки финансовия недостиг, който агенцията има. Той подчерта, че на тези екипи трябва да се плаща от бюджета за тази година, който към настоящия момент е нула.