Това пише вестник "Ню Йорк таймс" от Париж, като се позовава на участник в разследването и на високопоставен военен, включен в разследването на катастрофата, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.
Вижте снимки >>>
Според изданието разговорите между пилотите са били нормални, докато един от тях не е успял да се върне в кокпита, след като го напуснал. Първоначално той почуква леко, но след като не получава отговор, първо потропва по-силно и след като отново не получава отговор, се опитва да разбие вратата, посочва ДПА.
Не е известно защо е излязъл пилотът.
Сигурно е само, че в самия край на полета другият пилот е сам в кабината и не отваря вратата.
„В началото на полета екипажът говори нормално, после се чува шум от преместването на седалка назад, вратата се отваря и затваря. После някой чука на вратата, а от този момент нататък до катастрофата не е записан никакъв разговор“, разказа по-късно и източник на АФП, цитиран от "Фокус".
Двамата пилоти са говорили на немски език.
"Преди катастрофата се е задействала алармата за близост до земята", казва още източникът.
Той обаче не може да определи кой точно е напуснал кабината – дали капитанът или вторият пилот.
Засега няма официални коментари от разследването за записите на "черните кутии".
Авиокомпанията "Луфтханза" заяви, че не разполага с информация, която може да потвърди статията на в. "Ню Йорк таймс".
Според представител на германския авиопревозвач в момента главното е "да не се участва в различни спекулации".
Вторият пилот на самолета е бил назначен през септември 2013 г. и е имал 630 летателни часа зад гърба си, съобщи още „Луфтханза“.
Той е преминал системата за обучение на пилоти на компанията в германския град Бремен.
По-рано компанията съобщи, че командирът е имал над 10 години опит и 6000 летателни часа на модела Airbus A320.
Български експерт: Две възможности
Във връзка с информацията за пилота преподавателят по проектиране на летателни апарати в ТУ – София Димо Зафиров каза за "Фокус", че възможностите са две - или на другия пилот му е прилошало, или е разбил самолета нарочно.
Изключва се взрив във въздуха
"Ню Йорк таймс" цитира и координатора на спасителните екипи на мястото на катастрофата Реми Жути, че малките по размер отломки, каквито са повечето намерени на мястото, показват, че самолетът не се е взривил във въздуха.
При експлозия по време на полета обикновено отломките са разпространени на много по-голяма площ, а самите парчета са доста по-големи, каза Жути, цитиран от вестника, на който се позова и "Фокус".
Дребните отломки са типични за сблъсъци с голяма скорост, уточни експертът.
При катастрофата загинаха 150 души от 18 страни: Германия, Испания (най-много са жертвите от тези две страни), Великобритания, Аржентина, САЩ, Австралия, Белгия, Венецуела, Колумбия, Дания, Израел, Казахстан, Турция, Япония, Мароко, Мексико, Холандия и Иран.
АНКЕТА: Страх ли ви е да летите със самолет?
Вижте снимки >>>
Според изданието разговорите между пилотите са били нормални, докато един от тях не е успял да се върне в кокпита, след като го напуснал. Първоначално той почуква леко, но след като не получава отговор, първо потропва по-силно и след като отново не получава отговор, се опитва да разбие вратата, посочва ДПА.
Не е известно защо е излязъл пилотът.
Сигурно е само, че в самия край на полета другият пилот е сам в кабината и не отваря вратата.
„В началото на полета екипажът говори нормално, после се чува шум от преместването на седалка назад, вратата се отваря и затваря. После някой чука на вратата, а от този момент нататък до катастрофата не е записан никакъв разговор“, разказа по-късно и източник на АФП, цитиран от "Фокус".
Двамата пилоти са говорили на немски език.
"Преди катастрофата се е задействала алармата за близост до земята", казва още източникът.
Той обаче не може да определи кой точно е напуснал кабината – дали капитанът или вторият пилот.
Засега няма официални коментари от разследването за записите на "черните кутии".
Авиокомпанията "Луфтханза" заяви, че не разполага с информация, която може да потвърди статията на в. "Ню Йорк таймс".
Според представител на германския авиопревозвач в момента главното е "да не се участва в различни спекулации".
Вторият пилот на самолета е бил назначен през септември 2013 г. и е имал 630 летателни часа зад гърба си, съобщи още „Луфтханза“.
Той е преминал системата за обучение на пилоти на компанията в германския град Бремен.
По-рано компанията съобщи, че командирът е имал над 10 години опит и 6000 летателни часа на модела Airbus A320.
Български експерт: Две възможности
Във връзка с информацията за пилота преподавателят по проектиране на летателни апарати в ТУ – София Димо Зафиров каза за "Фокус", че възможностите са две - или на другия пилот му е прилошало, или е разбил самолета нарочно.
Изключва се взрив във въздуха
"Ню Йорк таймс" цитира и координатора на спасителните екипи на мястото на катастрофата Реми Жути, че малките по размер отломки, каквито са повечето намерени на мястото, показват, че самолетът не се е взривил във въздуха.
При експлозия по време на полета обикновено отломките са разпространени на много по-голяма площ, а самите парчета са доста по-големи, каза Жути, цитиран от вестника, на който се позова и "Фокус".
Дребните отломки са типични за сблъсъци с голяма скорост, уточни експертът.
При катастрофата загинаха 150 души от 18 страни: Германия, Испания (най-много са жертвите от тези две страни), Великобритания, Аржентина, САЩ, Австралия, Белгия, Венецуела, Колумбия, Дания, Израел, Казахстан, Турция, Япония, Мароко, Мексико, Холандия и Иран.
АНКЕТА: Страх ли ви е да летите със самолет?