Това съобщи прокуратурата в Марсилия, като добави, че действията на втория пилот са били преднамерени, предаде АФП, цитирана от БТА и "Фокус".

Прокурорът от Марсилия Брис Робен посочи, че хипотезата, която се налага, е, че вторият пилот - 28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц, е разбил умишлено самолета.

Вижте снимки >>

Според Робен, пилотът е действал "по ненормален начин". Лубиц е бил в съзнание до удара на самолета, съобщи Би Би Си. Сигнал за бедствие не е бил изпратен.

Записани са последните 31 минути от едната черна кутия. Другата още не е намерена.
По данни на прокуратурата, първият пилот е бил заключен извън кабината и не е бил пуснат да влезе, каквато информация излезе по-рано от източник на разследването.

От записа на черната кутия се чува как двамата пилоти разговарят любезно и шеговито през първите 20 минути от полета.
След това командирът подготвя брифинга за приземяването на самолета в Дюселдорф и вторият пилот му отговаря лаконично.

След това капитанът иска от втория пилот да поеме управлението, за да отиде до тоалетна, и се чува шум от отместване на седалка и затваряща се врата.
След като командирът е излязъл от кабината, вторият пилот останал сам до катастрофата и от записите става ясно, че е отказал да отвори вратата на капитана и е натиснал бутона за снижаване. Това е станало над град Тулон.

Вторият пилот не е казал нищо и е продължавал да диша нормално, докато екипажът и капитанът тропали по вратата на кабината.

На записите се чува как командирът моли втория пилот да поеме управлението.

Френският прокурор заяви, че умишлените действия на втория пилот променят характера на следствието от непредумишлено причиняване на смърт, но добави,
че действията му не може да се смятат за терористични. Робен каза, че не е известно пилотът да е издирван като терорист.

Германският министър на вътрешните работи Томас де Мизиер съобщи междувременно в Берлин, че според наличната информация Лубиц не е имал връзки с тероризъм.
Направена е проверка на членовете на екипажа и на пътниците за евентуални връзки с тероризъм, но всички са били чисти, съобщи ДПА.

От записите на черната кутия се разбира, че пътниците не са знаели за сблъсъка "до последния момент" и са започнали да пищят преди удара. Смъртта им е била мигновена.

Андреас Лубиц е бил назначен през септември 2013 г. и е имал 630 летателни часа зад гърба си. Той е преминал системата за обучение на пилоти на компанията в германския град Бремен. Лубиц е от западния град Монтабаур и е живял при родителите си там, докато в същото време е имал и апартамент в Дюселдорф.

Малко след пресконференцията на прокуратурата, полицията отцепи района около дома му в Монтабур.

Командирът на самолета е имал над 10 години опит и 6000 летателни часа на модела "Еърбъс A320".

"Еърбъс"-ът на 17 март вечерта е бил ремонтиран на виенското летище "Швехат", предаде ТАСС, позовавайки се на австрийския вестник "Курир".
Повредено е било реле в управлението на самолета, което веднага е било подменено. Вестникът цитира представител на авиокомпания "Луфтханза".

Последвалата проверка на самолета с включени двигатели е минала без забележки.

АНКЕТА: Страх ли ви е да летите със самолет?