Това е продължение на предприетите досега действия и е във връзка с предстоящото изплащане на пенсиите за август, съобщават от НОИ.

Целта е да се осигури възможност за своевременно удовлетворяване на заявленията на пенсионерите, клиенти на Корпоративна търговска банка и "Креди Агрикол България", желаещи смяна на платеца, се посочва в съобщението.

Управителят на НОИ Бисер Петков заяви пред БНР, че към момента 1223-ма пенсионери, които имат сметки за получаване на пенсии в КТБ и „Креди Агрикол“, не са подали заявление за смяна на платеца на пенсиите.

Вчера омбудсманът Константин Пенчев заяви, че 6000 души получават през КТБ своите пенсии, които сега са блокирани. Той упрекна НОИ, че не е информирал своевременно пенсионерите.

От НОИ отговориха, че действията им са навременни и адекватни, като допълниха, че близо 80% от лицата с банкови сметки в двете финансови институции са изявили желание за промяна на банката, в която им се изплаща пенсията, като заявленията са удовлетворени.

От института отбелязват, че при подаване на заявления за смяна на платеца до края на работния ден на 4 август, пенсиите ще се изплащат чрез новия заявен платец още от август.

Ако до 4 август все още има пенсионери, които не са посочили нова сметка, парите им отново ще отидат на старата в КТБ или „Креди Агрикол“.

Как да се промени банковата сметка?

НОИ напомня, че за промяна на банкова сметка хората подават заявление до териториалното поделение на института, което изплаща пенсията им, заедно с копие от документ на банката с номера на новата банкова сметка на титуляра.

Желаещите да получават пенсията си чрез пощенска станция следва да подадат в съответното териториално поделение на НОИ заявление за изплащане на пенсията, като представят лична карта или удостоверение за регистрация по настоящ адрес.