Заявленията на пенсионерите са удовлетворени, се посочва в съобщение на пресцентъра на НОИ. Засегнатите са информирани чрез есемеси, през медии и на сайта на ведомството.

НОИ продължава да приема заявления за промяна на платеца, информират от института.

Съобщението е в отговор на "отправените чрез медиите обвинения от омбудсмана на България Константин Пенчев към НОИ за пасивност от страна на института за своевременно информиране на всички лица, получаващи пенсии по сметки в "Корпоративна търговска банка" АД и "Креди Агрикол България" ЕАД", допълват от НОИ.

По-рано днес омбудсманът заяви, че 6000 души получават през КТБ своите пенсии, които сега са блокирани. Той упрекна института, че не е информирал своевременно пенсионерите и определи случващото се като ”безхаберие и мързел” от страна на НОИ.

От около 6000 души, получаващи пенсиите си в двете банки, още до 2 юли тази година, са подадени и обработени от НОИ 3672 заявления на пенсионери за смяна на платеца на пенсията, информират от НОИ.

В Контактния център на НОИ са регистрирани значителен брой обаждания от пенсионери, които въпреки че са били информирани за възможността да променят банковата си сметка за получаване на пенсия, не са предприели действия в тази насока, позовавайки се на официалната информация, че двете банки ще бъдат отворени на 21 юли 2014 г., посочват от НОИ.

От НОИ разясняват, че основанията за спиране на пенсията са изброени в чл. 95 от КСО и сред тях не попада настоящата ситуация. Паричните обезщетения от ДОО се изплащат единствено по декларирани от хората лични разплащателни или спестовни безсрочни банкови сметки в срок до 15 работни дни от представянето в съответното ТП на НОИ на всички необходими документи, допълват от НОИ.