Регионът е много важен за развитието на сектора. Това коментира пред телевизия "Блумбърг"Рафаел Кампос, мениджър Глобален маркетинг и продажби във VTEX.

"В момента на българския пазар например има определени проблеми, криещи се в методите за плащане", смята експертът.

„Разработват се обаче различни технологични решения, които до 2-3 години трябва да се справят с проблемите. Те ще са полезни за много компании да се развиват не само тук, но и в региона“, каза още Кампос.

Според него, всяка страна има своя уникален подход за развитие на онлайн търговията.

"Така например в Бразилия интернет пазаруването е претърпяло бум в периода 2008-2010 заради масовото въвеждане на ваучери за отстъпка, благодарение на които клиентът може да спести до 80% от цената. Подобна, но не точно, е и стратегията в Аржентина – търговците работят директно с банки, които например осигуряват 40% намаление в цената на електрониката всяка сряда. Голямо предимство на българския пазар е, че компаниите тук не се ограничават само до местните клиенти, а гледат към експанзия за цяла Европа, което е много лесно с оглед на характеристиките на единния пазар в ЕС", каза още експертът.