Българите склонни да ползват споделено пътуване

stat
15:32  |  12 септември 2017 | Бизнес / Автор Таня Тодорова /  
МОСВ популяризира екологичната форма на придвижване МОСВ популяризира екологичната форма на придвижване
Сн.: Shutterstock

Българите са склонни да ползват споделено пътуване, сочи изследване, свързано с нагласите към интелигентното и споделено придвижване по поръчка на МОСВ.
Проучването е направено по повод на Европейската седмица на мобилността, която ще се състои от 16 до 22 септември. Интюрвюирани са 800 души от градове с население над 25 000 души.

Форми на споделеното пътуване са съвместно придвижване с автомобил или пеша, с велосипеди, отбелязаха от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) и уточниха, че не подкрепят практики, свързани със сивата икономика, каквато е платформата Юбер, а идеята им е да се популяризират екологични начинания на предвижване.

Според проучването 72,4 на сто от респондентите са заявили склонност към споделеното пътуване. Със сигурност биха се включили 28,9 процента, а други 43,5 на сто по-скоро биха участвали.

51 процента са имали опит с подобна практика.

Основни предимства на споделеното пътуване за българите са: 
пестенето на средства - 87,1 на сто;
намаляването на броя на автомобилите - 56,9 на сто;
намаляването на задръстванията - 53,4 на сто;
намаляването на вредните емисии - 53,1 на сто.

Най-честите предубеждения са опасенията за безопасност - 23,1 на сто; превоз с непознати - 14 на сто. Не харесват идеята 10,4 от интервюираните, други 10,4 на сто се притесняват от зависимостта си от други хора.

При проучването за навиците при предвижване в града 42,1 на сто са отговорили, че всеки ден ползват автомобил. С кола до работа се придвижват 41,8 на сто, а в свободното си време - 29,1 на сто. Пеша до работа ходят 17,9 на сто, а в свободното си време - 34,4 на сто.

Изследването е направено по повод Европейската седмица на мобилността.  Идеята на кампанията е да предизвика инициативи за промяна в начина на живот на хората, така че да се подобри и качеството на околната среда. Мотото тази година е "Заедно стигаме по-далеч".


Последно в Бизнес


Трудно време да си генерален секретар на ООН

Трудно време да си генерален секретар на ООН: дебютът на Антониу Гутериш на сцената на годишната среща на световните лидери.