Това съобщи пред в. "Труд" шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров.

Променящите се знаци се използват по целия свят от години. Те представляват черни електронни табла над пътя, на които се изобразяват светещи пътни знаци и които могат да се променят в зависимост от обстановката.

При лоши метеорологични условия се появяват временно знаци, които указват, че пътят е заледен или че през лятото има опасност от аквапланинг.

Във връзка с ремонтни дейности често се налага движението да се ограничава и максимално разрешената скорост да се променя. В такива случаи се сменят изображенията, а не целият знак.

АПИ е обявила обществена поръчка на обща стойност 4,8 млн. лв. без ДДС.

Освен променящи се знаци тя включва и изграждане на система от температурни датчици по пътищата, които ще позволят по-късно да се направи софтуерно приложение, което ще е безплатно.
То ще показва на шофьорите в цялата страна какви са конкретните пътни условия, къде има ограничения, ремонти и алтернативните маршрути.

Приложението ще е достъпно за Android, iOS и Microsoft. Обществената поръчка, чийто срок за подаване на оферти е 20 октомври т.г., предвижда и монтиране на допълнителни 100 броячи за трафика.

Най-натовареният второкласен път в страната е Софийският околовръстен, показаха неотдавна дни тестовете на първата автоматизирана трафик система на Пътната агенция. Средно на денонощие през него преминават между 20 хил. и 35 хил. моторни превозни средства.

Според данните от автоматичното броене другите много натоварени пътни участъци са Костинброд – Монтана (между 15 хил. и 20 хил. МПС на ден.), Ботевград – Мездра (около 10 хил), Пловдив – Граф Игнатиево (близо 15 хил), Черноморец – Приморско (между 10 хил. и 15 хил.), Разлог – Банско (между 5 хил. и 10 хил.), Дупница – Самоков (около 10 хил.).