"Идеята е да се проверяват абсолютно всички превозни средства, това което в момента един наряд не може да направи. Това представлява широкообхватен контрол на пътните превозни средства", обясни пред bTV комисар Антон Антонов, началник-отдел "Пътна полиция" в дирекция Охранителна полиция на МВР.

За работата по този модел българските полицаи са обучени от холандски представители. Екипите ще се състоят от 10-12 души и ще бъдат разпределени на три групи - двама ще спират автомобилите, други ще проверяват, а трети ще пишат актовете.
"Разбира се, ще има и инспектор, който да ръководи екипа", допълни комисар Антонов, който уточни, че ще се води отчет за всяка проверена кола.

Методът вече е изпробван и се прилага изпитателно от една година в Габровско. Например в Трявна само за един час са били проверени над 120 шофьори и са засечени над 20 нарушения.

"Няма как да се случи корупционният елемент, а гражданите го приемат по-добре, тъй като проверката се осъществява по-бързо, в крайна сметка се чувстват по-сигурни, затова че има контрол на пътя, но наистина ефективен контрол", коментира Антонов и пред БНТ.

Лятото все по-често ще има такива проверки из страната, предупредиха от КАТ.

Друго средство за борба срещу нарушенията на пътя и корупцията в полицията е поставянето на повече камери. "В момента те са 24 в цялата страна и още 78, поставени в полицейските автомобили", уточни комисарят.
В последните месеци КАТ ефективно заснема нарушители, които се движат по магистралата с рекордни скорости от на 200 км в час, за което шофьорите получават по пощата актове за по 800-900 лв.

Миналата седмица от Пътна полиция обявиха, че старите радари на КАТ ще бъдат извадени от употреба. Всички мобилни устройства ще бъдат подменени до септември с модерни радари с камери.