Това заяви председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Лазар Лазаров пред Нова телевизия по повод ограничаването на скоростта до 90 км/ч по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" от 1 април.

По „Тракия" проблемните участъци са около Пазарджик и Пловдив, а по „Хемус" - около Шумен.

По думите на Лазаров ограниченията са заради липсата на средства за поддържката на пътните участъци и чрез намаляването на скоростта хората се предупреждават за опасните места с дупки и неравности.

Лазаров обясни, че логиката на намаляването на скоростта е, че в Правилника за движение по пътищата много ясно пише, че максималната ограничена скорост е 140 км/ч.

„В момента с тази мярка целим две неща. Първо, да разбудим социалното чувство за отговорност, и второ - да ограничим тези хора, които не се съобразяват с пътните условия, защото няма средства да бъдат ремонтирани”, поясни Лазаров.

100 млн. лева са необходими
, за да се оправят опасните участъци по магистралите.

Шефът на пътната агенция се оплака, че секторът е недофинансиран с години.

"В момента бюджета на пътната агенция е само в частта, която се събира от винетни такси, а те трябва да отиват само за поддържане на пътищата”, заяви Лазаров.

Приходите на година от винетки са около 220-230 млн. лева и отиват в централния бюджет.

Средствата за поддържане в момента са 105 млн. лева. В бюджета са включени новото строителство – изграждането на автомагистрала „Хемус” в участъка при Шумен, участъка на автомагистрала „Марица”. Новото строителство не влиза в това поддържане”, посочи той.

Според него е важно както да се строят нови магистрали, така и да се намерят пари за ремонт на старите.

Регионалният министър Лиляна Павлова каза вече, че през май-юни ще се прави по-сериозно изкърпване на магистралите, а засега положението се спасява с т.нар. "тампониране".