Това каза пред журналисти в Ловеч председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов, цитиран от БТА.

По думите му, проектирането на участъка от АМ "Хемус" от пътен възел "Боаза" до пътя Плевен - Ловеч ще бъде съкратено със 7-8 месеца, за да може тази година да започнат процедурите по избор на изпълнител и надзор.

"Ще направим всичко възможно да стартираме и участъка до главния път Русе - Велико Търново. След произнасянето по доклада по ОВОС ще имаме възможност да стартираме и процедурите за участъка Русе - Бяла, до АМ "Хемус.", каза още Атанасов. Той допълни, че Агенция "Пътна инфраструктура" има проблеми с виадуктите по АМ "Хемус", в участъка от София до Ябланица. Там и в момента продължава авариен ремонт на стълбовете на виадуктите.

Тази година ще бъде рехабилитирано лявото платно на км. 33, след тунел "Витиня". "Надявам се тази година вече да имаме сключени договори и за АМ "Струма" и през 2019 г. да започнем реалното строителство на най-тежкия участък от нея, тъй като той е жизнено важен за България. Нейното незавършване означава "Белене 2", поясни Атанасов.

Той каза още, че през 2018 г. ще бъде подобрена инфраструктурата по второкласните и третокласните пътища. В Ловешка област ще се ремонтират участъци по направленията Тетевен - Рибарица и Троян - Дълбок дол - път I-IV. През пролетта ще започне ремонтът на два участъка от пътя Плевен - Ловеч, както и околовръстното шосе на Ловеч.

"Най-вероятно ще стартираме и процедурите по строителството на скоростния път Мездра - Ботевград, които ще даде възможност да се отвори най-тежкия участък към "Дунав мост 2.", добави Дончо Атанасов. Според него до края на годината трябва да приключи и изграждането на участъка от път I-IX между Поморие и Равда..