За останалите 3000 километра, които са малки, локални пътища, за които няма генериран транзитен трафик и нямат алтернатива за достъп до определено населено място, няма да се дължи такава такса, уточни тя по време на конференция, предаде БТА.

Министърът заяви, че може драстично да се увеличат приходите от винетки, които преди увеличението на цената им, на годишна база, достигаха до около 200 млн. лева, а след промяната й се очаква да достигнат до 250-260 млн. лева.

С въвеждането на новата система - с тол таксите, се очаква сумите като минимум да се удвоят или утроят през първите години, а в години напред тези приходи могат още повече да се увеличат.

Павлова съобщи, че започва реализацията на смесен модел на плащане за преминаване по пътищата. Тя изрази надежда следващите седмици да бъде обявена обществената поръчка за избор на изпълнител, който да разработи софтуер и хардуер, да внедри тол система за плащане при преминаване на републиканските пътища на принципа на изминато разстояние за колите над 3,5 тона.

Колите до 3,5 тона няма да плащат тол такса, за тях ще остане винетната система за време, която ще е електронна.

Електронната винетка ще важи за година, независимо от това през кой месец е купена.

За тежкотоварните коли няма да е наложително да се купува специално бордово устройство във връзка с тол системата. Транзитно преминаващите ще могат да си купят маршрутни карти онлайн или на граница, на бензиностанции и на други специализирани места.

Министърът заяви още, че през тази година ще продължи поддържането и на малките пътища - със средства от допълнителните приходи след повишаването на цената на винетките. Пътни ремонти ще се правят приоритетно в Северозападна и Северна България.

Лиляна Павлова подчерта, че като цяло 2016 г. няма да е лесна заради прехода от един към друг програмен период, и допълни, че вероятно годината няма да е така пикова в строителството, както 2015 г.

"2016 г. ще бъде годината на презареждането", каза тя.

По думите й приоритетни остават довършването на магистралния пръстен на страната, на транзитните коридори, на хоризонталните и вертикалните връзки през страната ни. Тя посочи магистрала "Хемус" и довършването на "Струма" с вертикалните връзки - Русе - Велико Търново, Видин - Враца, София - Калина, и тунела под Шипка.

По отношение на направлението Русе-Велико Търново министърът каза, че с пари от бюджета ще се започне с най-критичния участък Бяла и бъдещия й обход. По направлението София - Видин ще се работи най-вече в участъка Враца - Видин, като приоритетен обект ще е обходът на Димово - част от магистралното направление Враца - Видин.

По участъка София - Калотина усилията ще се насочат към Драгоман до границата - дефилето.

По Черноморското крайбрежие ще се работи по участъка Бургас - "Слънчев бряг" с фокус върху обхода на Ахелой.