Нанков разясни, че бюджетът е един, но въпросът е във всеки сектор да се генерира достатъчен ресурс, който по някакъв начина да го направи самофинансиращ се и устойчив.

Такъв ще стане пътният – ТОЛ таксите. С ВиК-то ще си имаме проблеми още дълги години, докато не осъзнаем, че наистина нуждите са огромни, каза Нанков пред БНР.

По думите му между 50 и 60 милиона лева от събраните приходи от ТОЛ таксите биха могли да отидат за ремонт на общински пътища.

С колегите от АПИ сме го коментирали, но веднага се пораждат въпросите, че това не е справедливо – т.е. генерираме ресурс и облагаме българските граждани за преминаване през републикански пътища, а ги даваме за общински. Не е справедливо, иначе пък – имат нужда, каза министърът.

Вчера двама от неуспелите кандидати за изграждане на ТОЛ-системата обжалваха търга, но подобно развитие на ситуацията бе предвидено.

На въпрос къде, в кои сектори от дейностите в МРРБ има повече заложени средства, министърът отговори:

За нищо няма да има повече. 18 милиона са ни увеличени приходите. На база на анализ от предишните години сме залагали явно по-минимални нива на приходите от приходните агенции. Събираме повече, отколкото залагаме. Нови пари за саниране не се предвиждат. Работи се с отпуснатите преди средства, в размер на 2 милиарда лева.

Подготвя се нова жилищна стратегия, но министър Нанков не пожела да съобщи подробности по нея.