Проверката в Бургаско е извършена от четири екипа на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН), съобщиха оттам.

Установено е, че товарозахващащите приспособления на паяците не са регистрирани и не са минали технически преглед.

"По българското законодателство това е основателна причина за спирането им докато не бъдат регистрирани и не минат на технически преглед", категоричен бе председателят на ДАМТН Стефан Цанков, който участваше в проверката, предаде Дарик.

По думите му са "открити множество масови нарушения в документацията и изправността на паяците и спирането им е наложително, защото в момента никой не може да гарантира, че те не са потенциално опасни".
Агенцията не може да спира движението на самите автомобили, а само дейността на техните товароподемни съоръжения, добавя БНР
.

Заради проверката са съставени шест акта за административно нарушение, в това число и на общини.

"Ще бъдат наложени и глоби, които се движат в диапазона от 100 до 2000 лв., в зависимост от степента на нарушението. Всички паяци в страната ще бъдат проверени, защото такъв проблем вероятно има и в останалите градове",
беше категоричен Цанков.

Божидар Димитров, шофьор на репатриращ автомобил в община Несебър от девет години, се оказа при проверката, че не е прегледал колата и не е попълнил сменния дневник.

"Не съм го прегледал, тъй като го вадя от сервиз и го изкарах точно в 10 ч., когато тръгна да работи. Дневникът е в дирекцията, просто не съм го взел днес",
каза той пред БНР.

При непопълване на дневника няма информация дали съоръжението работи нормално. Най-често операторите не са преминали инструктаж за запознаване със схемата за захващане на автомобилите. Това води до инциденти, поясни Янко Славов, старши инспектор от агенцията в Бургас.

Според Георги Николов, главен експерт в община Несебър, автомобилите им са изправни и се стремят крановете  да са в перфектно състояние:

"Технически неизправно средство няма. Има малки проблеми, които в движение може да се оправят".

Инспектори под прикритие на агенцията извършиха вече внезапна проверка на таксиметрови компании по Черноморието. Те наеха 4 такситата по маршрути Равда - Несебър и Слънчев бряг - Несебър, като засичаха пътя и цената до крайната точка, където ги чакаха журналисти.
Инспекторите издадоха актове и предписания на три от четирите проверени автомобила. Две от такситата бяха без пломби на апаратите (които да ограничават достъпа до фискалния модул на апарата), едно возеше пътници с изключен апарат и не издаваше бележка, а водачът на друго не попълнил пътната си книжка.