Премиерът пристигна в ранните часове на нощта с резервния правителствен самолет Еърбъс А319, след като технически проблем с колесника на фалкона отложи отпътуването му за Брюксел. Заради аварията машината кръжа във въздуха над София около час, след което кацна принудително.

"На последно място бих взел геройска поза, когато кръжим над София и не знаем какво ще се случи. Сега мога да кажа, че пилотите бяха безупречни. На никого не го пожелавам. Има го, случва се, не е приятно", добави Борисов, цитиран от БТА.

Вижте снимки >>>

Попитан дали допуска възможност за саботаж, той уточни, че авариралата машина е поставена под наблюдение и днес се очаква швейцарски екип да пристигне за оглед.

"Хубаво е и това да се има предвид. В предишния мандат казах, че тези самолети и вертолети трябва да летят, екипажите трябва да работят. Когато не са летели месеци наред, губят стаж и навици. Обикновено, когато стане нещо лошо, българинът тогава се задейства", посочи Борисов.

Той отбеляза, че едва след повредата на бившия правителствен Ту-154М над Лажиш са били купени самолетите Еърбъс за Авиоотряд 28.

Шефът на Авиоотряда подал оставка

Директорът на правителствения "Авиоотряд 28" Тодор Бояджиев е подал оставка часове преди инцидента с правителствения "Фалкон", който кацна принудително на Летище София, съобщи на извънредната пресконференция снощи министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БНТ и Нова телевизия.

Московски обясни, че директорът на правителствения "Авиоотряд 28" е подал оставка с мотива, че не е съгласен с финансирането на отряда и че не достигат средства.

Той заявил на Ивайло Московски, под чиято шапка е авиоотряда, че „с финансовия бюджет, с който разполага, не би могъл да поддържа в нормална кондиция отряда”. Транспортният министър посочи, че е било отправено запитване към Министерство на финансите, но отговорът е бил отрицателен.

Ивайло Московски каза още, че е случайно съвпадение и няма връзка между оставката и инцидента с правителствения самолет.

За изпълняващ длъжността директор на правителствения Авиоотряд 28 е определен директорът по експлоатацията Венелин Рачев.

Днес лицензирани специалисти от Швейцария пристигат, за да направят експертиза за причините, довели до принудителното кацане на правителствения самолет "Фалкон". Към момента самолетът е на стоянка, запечатан и поставен под видеонаблюдение и охрана от НСО.

Пред БНТ бившият шеф на "Авиоотряд 28" Пенчо Пенчев заяви, че самолетът е поддържан съгласно всички норми, а последният технически преглед е бил преди 4 месеца.

"Колегите са изключителни специалисти. И са действали много професионално", каза Пенчев. Според него е било извършено нормално кацане и не е имало опасност.