Това мнение изрази Галина Василева - заместник-ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" по време на Шестото заседание на Комитета за наблюдение на ОПТТИ 2014-2020 г.

През второ тримесечие на 2017 г. ще бъде подаден проектът за изграждане на Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел "Железница" на автомагистрала "Струма", а в края на 2017 г. трябва да има окончателен проект за Лот 3.2 на магистралата през Кресненското дефиле.

По думите на Василева всяко забавяне след тези срокове може да се окаже фатално за успешното изпълнение на проектите и да доведе до риск от загуба на средства. Тя отбеляза, че няма да има просто загуба на евросредства, а ще трябва започнатите отсечки от АМ "Струма" да се построят за сметка на държавния бюджет.

Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров информира, че след дълги обсъждания на Лот 3.2 на АМ "Струма" с всички заинтересовани страни е избран вариантът, който включва ново пътно платно, заобикалящо Кресненското дефиле, за движението в посока Гърция, а в обратната посока платното съвпада със съществуващия път.

По думите му вече е обявен конкурс за изготвяне на идеен проект.

Разплатените средства към бенефициентите на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" до момента са близо 280 млн. лева, информира на форума Галина Василева, цитирана в съобщение от МТИТС. До този момент договорените средства са на обща стойност над 1,6 млрд. лева, което представлява 45 на сто от общия ресурс на програмата. Одобрените средства от Европейската комисия са на стойност 200 млн. лева, а до средата на декември ще бъде подаден още един доклад на стойност около 74 млн. лева.

По думите на Василева това са изключително добри резултати, като се има предвид сложността на проектите, които изпълняваме по програмата.