"Направените досега преброявания показват, че най-натоварения второкласен път е II – 18 Софийски околовръстен път. Средно на денонощие през него преминават между 20 хил. и 35 хил. моторни превозни средства", съобщи Мирослав Цанов, началник на отдел в АПИ.

Според данните от автоматичното броене другите много натоварени пътни участъци са Костинброд – Монтана (между 15 хил. и 20 хил. МПС на ден.), Ботевград – Мездра (около 10 хил), Пловдив – Граф Игнатиево (близо 15 хил), Черноморец – Приморско (между 10 хил. и 15 хил.), Разлог – Банско (между 5 хил. и 10 хил.), Дупница – Самоков (около 10 хил.).

Новата система за събиране на данни за трафика по второкласната и третокласната пътна мрежа, която официално бе представена днес, е със 120 автоматични устройства, които отчитат трафика 24 часа, 365 дни в годината. 91 от монтираните броячи са на второкласните пътища, а 29 са на третокласни.

От АПИ коментираха, че това е началото на интелигентните транспортни системи в България.

Системата е иновативна в страната. Отчитането се извършва с много голяма точност. Технологията, която използваме изпраща данни до АПИ от 120 устройства на всеки 5 минути, което е почти в реално време. След направените анализи и тестове сме научили кои са най-натоварените пътища”, каза още Ценов, цитиран от "Фокус".

По думите му тестовите данни досега показват, че на места по второкласните и третокласните пътища трафикът е по-натоварен от този по автомагистралите и първокласните пътища.

"Всички планове, които правим за развитието на пътната мрежа, се базират на досегашното развитие на движението, на преброяването. Тези данни се ползват и от КАТ за обосновка на сигнализацията и организацията на движението. Правят се технико-икономически анализ, планират се ремонтни работи, реконструкция на пътищата, търсене на алтернативни маршрути”, обясни пък инж. Доброслав Симеонов.

Над 2,8 млн. лв. от ОП ”Регионално развитие” са инвестирани в изграждането на първата система за автоматизирано събиране на данните за трафика по републиканските пътища от II и III клас.  Тя е изградена от "Телелинк" ЕАД.