Германските регулаторни органи имат сериозни подозрения, че италианско-американската автомобилна група "Фиат-Крайслер" (Fiat Chrysler) e манипулирала двигателите на автомобилите си, за да заобиколи нормите за замърсяване на въздуха подобно на германския гигант "Фолксваген" (Volkswagen), твърди германският в. "Билт ам Зонтаг".

Федерална служба за автомобилен транспорт (KBA) е изпратила доклад в този смисъл до Европейската комисия и италианските власти, посочва седмичникът, цитиран от Франс прес и БТА.

В четвъртък германското правителство разкритикува "Фиат", че не желае да сътрудничи, след като италианският автомобилостроител отказа да отговаря пред други власти освен италианските въпреки установените наскоро в Германия нередности с вредните емисии при германски дизелови автомобили.

Вследствие на скандала със "Фолксваген" германските власти извършиха проверки на вредните емисии при дизеловите модели на всички производители, продавани в Германия.

Проверките показаха нередности при 16 марки, включително Фиат. Според "Билд ам Зонтаг" тестовете, извършени от КВА с модел на "Фиат", са показали, че системата за филтриране на отработените газове се дезактивира след 22 минути - две минути след края на стандартна проверка за замърсяване.

В резултат на това азотният оксид, който е силно замърсяващ, се изхвърлял в атмосферата в 10 пъти по-големи количества от разрешеното, показва докладът на германската служба, цитиран от вестника.

В четвъртък "Фиат" трябваше да разясни въпроса пред германските власти, но според германското правителство адвокатите на компанията в последния момент отменили срещата.

В писмо италианската компания посочи, че единствено италианските власти имат правомощията да дават оценка на замърсяващите емисии на автомобилите й.