Синдикатът предлага въвеждането на новия компонент „Поведение" да носи четири точки при формирането на бала, а учениците, на които са наложени наказания, да бъдат лишени от този компонент.
Според профсъюза въвеждането на компонента за поведение ще бъде първата стъпка за по-добро българско образование, защото в него има два равностойни стълба - обучение и възпитание.
"За съжаление, възпитанието беше забравено заради делегираните бюджети и необузданата политизация на образователната система, която допусна налагането на два паразитни приоритета - икономии на държавата за сметка на качественото образование и диктат на родителите към оценяването на учениците от учителите", заявяват синдикалистите.
От синдикат "Образование" подкрепят проекта за изменение на Наредба №11 на Министерството на образованието и науката (МОН)* за въвеждане на многообразие в избора на балообразуващи предмети, като се отчита и запазва конкретиката на съответните профили или професии.
Така при различните профили, за които ще кандидатстват учениците след основно образование, те ще трябва да показват резултати по всички изучавани предмети, а не както беше досега - само по български език и литература и по математика.
Синдикатът настоява също МОН да създаде условия за спокойна работа на учители и директори, ангажирани с изпитите, и да гарантира тяхната неприкосновеност.
Учителите-квестори да бъдат със статут на държавни експерти за деня на изпита, а тяхното възнаграждение и разходи, като дневни и пътни, да бъдат гарантирани от министерството, предлагат от синдиката.
Просветното министерство да поеме ангажимента да не се допускат необосновани обвинения, без доказателства, към учители и директори, участващи в изпитната кампания, настояват още от синдиката.
Затягат правилата за провеждане на матурите >>>
* В проекта на МОН за изменение на Наредба номер 11 за прием на ученици в гимназиите се предвижда в образуването да участва и успехът от удостоверението за завършен седми клас.
При прием в езиковите гимназии при формирането на бала се запазва удвояването на оценките по БЕЛ и математика от изпита, но ще влиза оценката от дипломата за завършен 7 кл. и оценката по още един балообразуващ учебен предмет. Кой да бъде той, ще определя педагогическият съвет на училището.
При кандидатстване в математически гимназии, както и в такива с технологичен, спортен или хуманитарен профил дипломата също ще участва при формирането на бала.
Последните резултати от изпитите след 7 кл. >>>
Според профсъюза въвеждането на компонента за поведение ще бъде първата стъпка за по-добро българско образование, защото в него има два равностойни стълба - обучение и възпитание.
"За съжаление, възпитанието беше забравено заради делегираните бюджети и необузданата политизация на образователната система, която допусна налагането на два паразитни приоритета - икономии на държавата за сметка на качественото образование и диктат на родителите към оценяването на учениците от учителите", заявяват синдикалистите.
От синдикат "Образование" подкрепят проекта за изменение на Наредба №11 на Министерството на образованието и науката (МОН)* за въвеждане на многообразие в избора на балообразуващи предмети, като се отчита и запазва конкретиката на съответните профили или професии.
Така при различните профили, за които ще кандидатстват учениците след основно образование, те ще трябва да показват резултати по всички изучавани предмети, а не както беше досега - само по български език и литература и по математика.
Синдикатът настоява също МОН да създаде условия за спокойна работа на учители и директори, ангажирани с изпитите, и да гарантира тяхната неприкосновеност.
Учителите-квестори да бъдат със статут на държавни експерти за деня на изпита, а тяхното възнаграждение и разходи, като дневни и пътни, да бъдат гарантирани от министерството, предлагат от синдиката.
Просветното министерство да поеме ангажимента да не се допускат необосновани обвинения, без доказателства, към учители и директори, участващи в изпитната кампания, настояват още от синдиката.
Затягат правилата за провеждане на матурите >>>
* В проекта на МОН за изменение на Наредба номер 11 за прием на ученици в гимназиите се предвижда в образуването да участва и успехът от удостоверението за завършен седми клас.
При прием в езиковите гимназии при формирането на бала се запазва удвояването на оценките по БЕЛ и математика от изпита, но ще влиза оценката от дипломата за завършен 7 кл. и оценката по още един балообразуващ учебен предмет. Кой да бъде той, ще определя педагогическият съвет на училището.
При кандидатстване в математически гимназии, както и в такива с технологичен, спортен или хуманитарен профил дипломата също ще участва при формирането на бала.
Последните резултати от изпитите след 7 кл. >>>