Министърът каза пред bTV по повод съдържанието на учебниците, че е попадал на множество фрапиращи случаи в тях.

"Напластява се огромно обществено недоволство срещу начина, по който се третира вкарването с обувалка на някакви формули по съвсем конкретни научни знания с тотално скъсване на технологията на мисленето. Едно е да знаеш дата от историята, друго е да преценяваш историческите събития", коментира проф. Танев 

По повод сложната терминология, с която са пълни учебниците, той заяви "като че ли средното образование се е превърнало във висше" .

Проф. Танев добави, че някои от термините ги помни от училище, но има нови, които не ги знаел.

Министърът заяви, че за да се решат многото проблеми в средното образование, трябва да бъде прието ново законодателство.

Освен това се обяви за съвършенно нови образователни модели.

Танев отрече твърденията, че ГЕРБ са внесли законопроекта за предучилищното и училищното образование, без да го съгласуват с него. Танев бе категоричен, че отдавна познава проекта и го е обсъждал с много хора, включително с Милена Дамянова от ГЕРБ.

По думите му единственото, което не е съгласувано, била датата на внасяне в НС, но той знаел, че ще бъде "тези дни". Танев добави, че законопроектът е вкаран в деловодството на Народното събрание от политици, а работа на МОН е да знае, че това се е случило.

Пред БНР в петък проф. Танев каза, че намира проектозакона за почти перфектен. Тогава обясни и че има много фалшификати, има много чалга в частното висше образование.

"Демокрация и частна инициатива не е едно и също нещо особено в сферата на образованието. Всеки става професор в тази страна. Най-важното е кой колко публикации има и какво знаят студентите му", каза той.

На въпрос колко пари ще поиска за образованието в бюджета за 2015 г., Танев отговори, че ще настоява повече, отколкото иска, за да го получи.