За бъдещата доставка става ясно от обявената през март обществена поръчка. Победителят е избран, но не се знае дали договорът е подписан.

Куриозът е, че фирмата, ръководена от бивш управител на Гриша Ганчев, е изместила гиганти като "Мото Пфое".

"Н-Ауто София", които внасят "Нисан", "Тойота Тиксим", както и "Киа Моторс България", също са отпаднали от надпреварата по различни причини, личи от документацията.

От "Мото Пфое" например са направили грешно изчисление в цената си според МВР.

В мотивите си за избора комисията, оценила предложенията, е записала като предимство, че предложените автомобили се сглобяват в България. "Това допринася за намаляване на себестойността на предлаганите автомобили", пише в документите.

Единична цена не е посочена, но сметката показва, че МВР ще похарчи средно по 100 000 лева за кола.

Неотдавна "Литекс Моторс", която сглобяваше у нас колите от китайската марка "Грейт уол" близо до Ловеч, подаде молба за обявяване в несъстоятелност.

Едноличен собственик на капитала на "Българска автомобилна индустрия" е Андон Димитров, сочи справка в АПИС. До средата на 2015 г. той е бил в управата на "Литекс Моторс". Преди това е управлявал и дружествата "Литекс Комерс" и "Литекс Пропърти". Член е и на управата на футболния клуб ЦСКА-София.

Стойността на поръчката е над 29 млн. лв. без ДДС., като търгът е прекратен по втората позиция - за доставка на мобилни технически работилници, с които да се поддържат новите автомобили. За поддръжката вероятно ще се обяви следващ търг.

Поръчката за колите на Граничната полиция е поредната, която се финансира с европейските 320 млн. лв., отпуснати на страната ни от ЕК за справяне с миграционната криза.