Това ще стане след промените в Закона за автомобилните превози, подготвени от транспортното министерство, пише в. "24 часа". Вносителите искат да вкарат ред в хаоса с автобусните превози.

Според измененията, линиите по републиканската пътна мрежа могат да бъдат между градове с население над 30 000 души.
В първоначалния вариант на промените в закона линиите са били между градове над 50 000 души, но числото е намалено на 30 000 заради Смолян, защото областен център ще остане без директна връзка с големите градове.

Директният автобус от София до морето ще бъде само до Варна или Бургас. Ако пловдивчанин иска да отиде до Несебър, трябва да спре в Бургас и оттам да се качи в автобус на друг превозвач, който е спечелил конкурс на местната община за превоз между морския град и курорта. Софиянец пък, тръгнал към Албена, ще търси друг превоз от Варна.

Същото ще е и за зимните курорти като Банско, както и за малките градове, които разчитат на туризма - Трявна, Котел, Копривщица, Панагюрище.

Според законопроекта, превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се възлагат с конкурс от министъра. Досега конкурсите се правеха от общините. С промените се предвижда при областните схеми да има възможност да се организират превози и между съседни области.

Депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов обясни промените с два аргумента, съобщи Дарик радио. Единият - да осигурят сигурността на пътниците, застрашена от надпреварата между автобусите по пътищата заради събиране на клиенти.
Втората причина за инициативата е "обвързването на разписанието на автобусите с тази на влаковете". "Трябва да спре тази безмислена война между БДЖ и автопревозвачите", каза Иванов.

"С промените в закона ние целим да гарантираме сигурността и живота на пътниците. В момента съществува безпредметно надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми, които обслужват разписания през десет минути буквално", добави той.