Това е било извършено под управлението на командира на екипажа Роман Волков.

О6що 92-ма души имаше на борда на самолета, включително почтия целият руски военен ансамбъл Александров. Никой не оцеля в катастрофата.

В Междудържавната авиационна комисия (МАК, съвместен орган към ОНД) ремонтираха черната кутия, получиха от нея информацията, после синхронизираха параметрите на полета със записаните разговори на летците.

Резултат от това е т.нар. 3D модел на полета - видеовъзстановка на движението на вмашинта в пространството с наложени върху нея числа, отразяващи височината на полета, скоростта, режима на работа на двигетилите и т. н., както и с описание на всички произнесени при това думи и действията на летците

На основата на този модел се произнасят други специалисти. Фактите излизат наяве след приключването на техническата част от разследването на катастрофата със самолета на руското Министерство на отбраната, който рухна в Черно море малко след излитане от летище Адлер, съобщи "Комерсант", цитиран от Интерфакс.

Причината за "странното поведение" на летеца сега търсят в Министерството на отбраната. Там изследват медицинския картон на загиналия пилот и резултатите от преминатите от него психотестове. Разпитват инструкторите, които са учили майора да лети, изясняват също правилно ли е била организирана почивката на екипажа преди рейса.

Версията за грешка на екипажа стана основна в разследването още няколко дни след катастрофата: Тогава се разбра, че потеглилият към Сирия Ту-154 не е падал и не е пикирал след излитането.

Близък до военно-техническата комисия източник на "Комерсант" казва, че експертните изводи са се оказали "шокиращи".

Самолетът е излетял нормално. Около минута след отделянето от земята Ту-154 е набрал височина около 250 метра и скорост 360-370 км/ч, а веднага след това на борда започнала "стремително да се развива нередовна ситуация".

Управляващият пилот, който трябвало да продължи да набира височина, фактически е пренасочил машината в режим на кацане.

Ту-154, както показа моделирането, в продължение на 10 секунди преди сблъскването с водатга се е снижавал в т.нар. контролиран полет поод управлението на летеца.

По мнението на експертите причина за трагедията е можело да стана дезориентиране на пилота в пространството, който набирал височина в тъмнината, над морето.

Друго предположение е свързано с умора и напрежение на екипажа. Първо му се наложило да чака няколко часа за излитане от Москва, а после да каца при лоши атмосферни условия на слабо познатото му летище Адлер, вместо на първоначално планираното - Моздок.

Специалисти не изключват това стечение на обстоятелствата да е изострило някакво хронично заболяване на пилота или да го е вкарало в стресово състояние, което той не е съумял да овладее.

В руското министерство на отбраната обаче отхвърлят версията за човешка грешка. Във всички съобщения на ведомството - отбелязва Интерфакс - бяха посочени опитът и безупречната професионална биография на всички членове на екипажа.

Днес ТАСС оспори информацията на "Комерсант", че техническата експертиза е завършила. Любопитно е, че опровержението идва от... анонимен източник. Според него е рано да се каже коя е причината за трагедията, а човешка грешка е само една от вериите, по които се работи.

Първоначално изводите от разследването се очакваха през зимата, до началото на февруари. По-късно срокът му бе официално удължен и към момента крайната дата е 25 април.