Техническата подготовка на системите им обаче щяла да отнеме около месец и половина.
Веселин Божков от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) обясни, че при подписването на нови договори с индивидуални абонати мобилните оператори вече няма да прилагат клаузата за автоматичност. Трябва да бъде решено как да бъдат изчистени заварените договори.
Така мобилните оператори ще са длъжни да напомнят на клиентите си, че договорите им изтичат, а подновяването ще става с изричното съгласие на абоната, съобщи БНТ.

Четири-пет пъти са нараснали жалбите на потребители от мобилните оператори през 2010 година спрямо 2009 г. , съобщиха от асоциация „Активни потребители”. На първо място потребителите се жалват от автоматичното подновяване на срочните договори.