След една година работа, във вторник двата тунелопробивни екипа, които копаеха от двата края на най-новото разширение на софийското метро, се срещнаха, съобщиха от Столична община.

Подобна връзка се изпълнява за първи път в България, каза изпълнителният директор на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев.

"Връзката е осъществена успешно без отклонение при осите на двата тунела. Строителството на подземното съоръжение се изпълнява по нов австрийски тунелен метод. Новият тунел е с дължина 800 м, височина 7 м, широчина 8 м. Подобна връзка се изпълнява за първи път в България", каза инж.Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен”.

Вижте снимки >>>

Новият тунел се изгражда за разширението на втория лъч на метрото до кв.„Хладилника”, където се изпълнява и метростанция „Витоша”.

„Машините изкопаваха по метър и половина земна маса дневно”, спомни си Ангел Джоргов, експерт "Инвеститорски контрол" в "Метрополитен", пред Нова телевизия.

Сега предстои изграждането на релсовия път.

Разширението на Линия 2 на метрото от станция "Джеймс Баучер" по продължението на бул. "Черни връх" до ул. "Сребърна" при метростанция "Витоша" започна на 1 август миналата година. Участъкът е с дължина от 1.3 км. 

С завършването на новата метростанция "Витоша" през юни догодина, метрото ще превозва 370 000 пътници дневно. Метростанцията ще има 6 входа, като 4 от тях ще бъдат с асансьори, а на някои от входовете ще има и ескалатори.

Общата стойност на строителството на метростанцията, тунелите, възстановяването на булеварда над станцията, релсовия път и контактната релса, както и на всички останали системи за управление, безопасност и функциониране на метрото възлиза на 42 500 000 лв.

До края на годината започва строителството на третия лъч на метрото и трябва да приключи в средата на 2019 г.