„Очакваме след 2 месеца да започнем строителството на още 4 метростанции, които са от квартал „Овча купел“ до Горна Баня“, заяви Фандъкова.

„Машината е специално произведена за нуждите на проекта за метрото в София, по поръчка на изпълнителя“, коментира Йорданка Фандъкова, цитирана от "Фокус".

Вижте снимки >>>

„Голямата полза от работата на машината е това, че в най-тежкият участък в централната градска част се преминава подземно, хората не усещат и не търпят несгодите от строителството“, обясни кметът.

„Проектът за метрото се финансира в по-голямата си част с безвъзмездни средства от ЕК, която дава проекта за столичното метро за пример“, уточни Йорданка Фандъкова и допълни, че има и национално съфинансиране, като общината също участва със сериозен финансов ресурс.

Кметът обясни, че има затруднения в движението в централна градска част и на бул. „Владимир Вазов“ при последната метростанция, която се изгражда отскоро. По думите му повече затруднения не се очакват.

„За новите станции също ще има стеснения, но се получава неудобство само при строителството на метростанциите, тунелите не се усещат от хората“, каза още Йорданка Фандъкова.

В края на май конструкциите на двете метростанции на бул. „Патриарх Евтимий“ и на кръстовището на бул. „Витоша“ и бул. „Патриарх Евтимий“ вече ще бъдат изпълнени отгоре и ще бъдат засипани. Така бул. „Патриарх Евтимий“ ще бъде пуснат за движение, каза пред изпълнителният директор на „Метрополитен“ Стоян Братоев.

„Постепенно по този начин ще се пускат и другите участъци. На бул. „България“, движението е стеснено с една лента, в края на май това стеснение няма да го има, но ще продължим да работим по станцията“, обясни той и допълни, че връзката на бул. „Гоце Делчев“ с бул. „Цар Борис Трети“ ще бъде възстановена през април.

„Тунелопробивната машина е произведена за 11 месеца и е уникална. Тя е един завод под земята буквално“, посочи Братоев и уточни, че цялата машина с допълнителното оборудване тежи 1600 тона.

Подписани са всички договори с изпълнители за изграждане на първия етап от третия метродиаметър, обясни заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Любомир Хаджийски.

Хаджийски посочи още, че участъкът от метрото, който преминава през централната градска част и достига до кв. Овча купел, е най-сложният.

"Още от първия програмен период ОП "Транспорт" участва финансово в изграждането на Столичното метро с над 1 млрд. лева и това са едни от най-добре инвестираните средства, с бързи и качествени резултати, видими за всички софиянци и гости на града", каза той.

За този програмен период от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" са осигурени още 685 млн. лв., и през 2019 г. разстоянието от Овча купел до центъра ще се изминава за 10 минути с метро, уточни зам.-министърът.