Най-критичен към отчета и работата на СЕМ беше депутатът от Коалиция за България Мартин Захариев, който заяви, че в него липсва становище за работата на обществените медии.

Той напомни, че държавната субсидия на БНР е 42 милиона, а на БНТ - 70 милиона. БНТ миналата година поискала от бюджета увеличение до 94 милиона лева.

По думите му в отчета не била застъпена темата за цифровизацията, бегло се споменавало колко лицензи са издадени по този повод, но липсвал разбор как върви качването на програмите на мултиплексите.

"От издадени 28 цифрови лиценза, все още не се знае откога тези 28 програми ще се излъчват, защото те първо трябва да се договорят с мултиплекс операторите. От ноември ще има само девет свободни програми",
посочи той.

Захариев припомни, че процесът е забавен с два месеца, а рекламата на цифровизацията е най-скъпата, правена някога.

Председателят на СЕМ Георги Лозанов отговори, че работата на регулатора е публична и е "възможно най-прозрачната организация в страната".

Той обясни още, че СЕМ не е водеща организация при цифровизацията у нас и даде положителна оценка за работата на обществените медии.

"БНР и БНТ през последните няколко години, в една общо взето медийна криза,
са острови на стабилност и плурализъм", похвали ги той.

Лозанов призова за нов закон за медиите.

Отговорът му обаче предизвика острата реакция на депутатката от БСП Татяна Буруджиева, която заяви, че докладът е недостоен за имената и професионализма на хората в СЕМ. Ставало ясно, че е създаден орган, който е поредният страничен наблюдател и регистратор на случващото се в медиите.

"
Методите за мониторинг, които СЕМ упражнява, са брадясали, мухлясали и прашасали, а БНТ не оправдава стотиците милиони, с които гражданите я издържат", заяви тя.

Според председателя на парламента Михаил Миков нещата трябва да се променят, защото хората извън Народното събрание искат така. 

"Когато идвате и донасяте доклад тук, той не трябва да страда от тази бюрократична обремененост",
добави той.

Депутатът от ГЕРБ Ивайло Московски обаче заяви, че вината за закъснелия процес на цифровизацията не е в СЕМ.
 
Според него, ако съществува някакъв дефект и забавяне в този процес по цифровизация, неговото начало е поставено по време на Тройната коалиция, защото тогава са направени процедурите, които в последствие и от Европейската комисия се отчитат като нарушили конкурентния принцип на пазара.