Близо една трета са получили двойка по математика, съобщи Евгения Костадинова – директор на дирекция в просветното министерство, цитирана от БТА.
Сайтът на МОН за онлайн проверка на оценките от изпитите на седмокласниците вече е активен и попълнен с резултатите. Децата и родителите могат да проверят оценките като въведат ЕГН и входящ номер от изпита на сайта 7klas.mon.bg.
Седмокласниците
Средният резултат по български език и литература е 58,68 точки от 100, или добър – мн. добър., а средният резултат по математика – 45.73 т. или добър.
От над 54 хиляди седмокласници, които са се явили на изпитите, повече от 15 хиляди имат двойка по математика, осем хиляди по български език и литература. Отличниците по математика са 1200, по български език 2400.
По математика преобладават получилите оценка "добър". Над 40 на сто от децата са изкарали петица, а по български език – повече от 45% процента.
При седмокласниците, за разлика от предишните години, през тази спада броят на работилите по допълнителния модул. Това е особено видимо при Националното външно оценяване по математика.
От МОН отчитат, че през 2015 г. седмокласниците имат повече слаби, средни и добри оценки за сметка на много добрите и отличните.
Експертите са констатирали още, че седмокласниците не са овладели уменията за разпознаване на сложно съставно изречение, за вид подчинено изречение, за пунктуация на сложни изречения и цитати.
Учениците допускат също така лексикални и неточности, срещат и трудности при съгласуването на глаголните времена и наклоненията.
Резултатите по математика показват трайна тенденция на учениците, които не умеят да четат графики и да правят косвени изводи от тях.
Седмокласниците се затрудняват и при намирането на неравенство и решаването на геометрични задачи.
Четвъртокласниците
От оценките на четвъртокласниците става ясно, че с тях не се работи достатъчно върху уменията за изграждане на писмен текст.
От 1858 училища и близо 58 хиляди ученици, явили се на национално външно оценяване, получилите оценка среден 3 са 33,3%.
За сметка на това отличните оценки преобладават.
Резултатите от изпита показват още устойчива тенденция при подобряване на оценките по български език и литература.
По български език и литература учениците са най-уверени при задачите за извличане на информация от текст, а при диктовката – при правописа на съществителните собствени имена. Четвъртокласниците срещат най-сериозни затруднения, когато им се наложи да откриват причинно-следствени връзки.
Отново аритметичните задачи са по-лесни за учениците в сравнение с геометричните, а 41.54% от тях не са решили текстовата задача.
По предмет "Човекът и природата" децата са най-уверени при задачите, изискващи възпроизвеждане на готови знания, а по човекът и обществото – при въпросите по теми от гражданското образование. За сметка на това обаче срещат трудности при коментара на събития и личности, отдалечени в пространството.
Изпитите се проведоха съответно на 20 и 22 май. На същите дати се проведоха и матурите на за зрелостниците в 12 клас по БЕЛ и предмет по избор, като техните оценки ще бъдат обявени на 9 юни, следващия вторник.
Сайтът на МОН за онлайн проверка на оценките от изпитите на седмокласниците вече е активен и попълнен с резултатите. Децата и родителите могат да проверят оценките като въведат ЕГН и входящ номер от изпита на сайта 7klas.mon.bg.
Седмокласниците
Средният резултат по български език и литература е 58,68 точки от 100, или добър – мн. добър., а средният резултат по математика – 45.73 т. или добър.
От над 54 хиляди седмокласници, които са се явили на изпитите, повече от 15 хиляди имат двойка по математика, осем хиляди по български език и литература. Отличниците по математика са 1200, по български език 2400.
По математика преобладават получилите оценка "добър". Над 40 на сто от децата са изкарали петица, а по български език – повече от 45% процента.
При седмокласниците, за разлика от предишните години, през тази спада броят на работилите по допълнителния модул. Това е особено видимо при Националното външно оценяване по математика.
От МОН отчитат, че през 2015 г. седмокласниците имат повече слаби, средни и добри оценки за сметка на много добрите и отличните.
Експертите са констатирали още, че седмокласниците не са овладели уменията за разпознаване на сложно съставно изречение, за вид подчинено изречение, за пунктуация на сложни изречения и цитати.
Учениците допускат също така лексикални и неточности, срещат и трудности при съгласуването на глаголните времена и наклоненията.
Резултатите по математика показват трайна тенденция на учениците, които не умеят да четат графики и да правят косвени изводи от тях.
Седмокласниците се затрудняват и при намирането на неравенство и решаването на геометрични задачи.
Четвъртокласниците
От оценките на четвъртокласниците става ясно, че с тях не се работи достатъчно върху уменията за изграждане на писмен текст.
От 1858 училища и близо 58 хиляди ученици, явили се на национално външно оценяване, получилите оценка среден 3 са 33,3%.
За сметка на това отличните оценки преобладават.
Резултатите от изпита показват още устойчива тенденция при подобряване на оценките по български език и литература.
По български език и литература учениците са най-уверени при задачите за извличане на информация от текст, а при диктовката – при правописа на съществителните собствени имена. Четвъртокласниците срещат най-сериозни затруднения, когато им се наложи да откриват причинно-следствени връзки.
Отново аритметичните задачи са по-лесни за учениците в сравнение с геометричните, а 41.54% от тях не са решили текстовата задача.
По предмет "Човекът и природата" децата са най-уверени при задачите, изискващи възпроизвеждане на готови знания, а по човекът и обществото – при въпросите по теми от гражданското образование. За сметка на това обаче срещат трудности при коментара на събития и личности, отдалечени в пространството.
Изпитите се проведоха съответно на 20 и 22 май. На същите дати се проведоха и матурите на за зрелостниците в 12 клас по БЕЛ и предмет по избор, като техните оценки ще бъдат обявени на 9 юни, следващия вторник.