До този извод са достигнали група американски учени от SETI (проект, посветен на търсенето на извънземен разум), които са използвали инфрачервения анализ на марсианските камъни, направени от космическия кораб на НАСА Mars Reconnaissance Orbiter.
Откритието е било направено в марсианската долина „Коритото на Нил", предаде Би Би Си, цитирана от КРОСС.

Изследователите са сравнили горния пласт на Марс, с този, който бе намерен преди години в Австралия. Минералите от австралийския район Пилбара са едни от най-ранните свидетелства за живот на Земята. Учените са направили извода, че по състав на полезни изкопаеми камъните, намерени на Марс са „точни копия" на австралийските. Според тях „хидротермалните" процеси, които са запазили тези останки на живот на Земята са могли да станат и на Марс.

Това откритие би могло да докаже съществуването на живи организми на Марс, погребани на повърхността на планетата преди около 4 милиарда години. То може да ни открие малък прозорец, през който да видим какво се е случвало на Земята в много по-ранен етап.

През 2008 година учените откриха на Червената планета карбонатно находище, вещество, в което се превръщат много живи организми след смъртта си.