Време на повече регулации на технологичните фирми, тъй като те играят все по-важна роля в света и спомена, че трябва да се знае кой плаща за онлайн реклами, заяви главният изпълнителен директор и президент на Фейсбук Марк Зукърбърг, предаде Асошиейтед прес.

В интервю за Си Ен Ен Зукърбърг заяви, че вече няма съмнение, че Фейсбук и други големи технологични компании трябва да бъдат по-строго регулирани. Той каза, че законодателите трябва да работят с фирмите, за да се прецени кои регулации са най-смислени.

Зукърбърг заяви, че според него е добра идея да се задължат интернет компаниите да предоставят информация за лицата, които плащат за онлайн реклами. Това предложение се разглежда от Конгреса, след като стана известно, че руснаци са финансирали политически реклами по време на кампанията за президентските избори в САЩ от 2016 г., но това се узна едва след изборите.

Зукърбърг заяви, че е готов да даде показания в Конгреса по въпроса за скандала със злоупотребата с лични данни на 50 милиона потребители на Фейсбук.

Той каза, че ще се яви пред Конгреса, ако това бъде сметнато за необходимо, но отбеляза, че във Фейсбук има и други ръководни кадри, които отговарят за конкретни отдели и те са по-подходящи да предоставят на конгресмените исканата от тях информация.

В интервюто за Си Ен Ен Зукърбърг за пръв път поднесе извиненията си за недостатъците в политиката на Фейсбук, заради които едно приложение получи достъп до личните данни на 50 милиона потребители на социалната мрежа без тяхно съгласие.

Снощи той коментира скандала в страницата си във Фейсбук, но тогава не се извини, но обеща компанията да направи промени, отбелязва Ройтерс.
Аз основах „Фейсбук“ и съм лично отговорен за всичко, което се случва с платформата“, посочи Зукърбърг



Това беше първия коментар на Зукърбърг по случая, сринал акциите на компанията на борсите. Той каза, че неговата компания ще анализира всички приложения, които са имали достъп до голям обем лични данни преди направените през 2014 г. промени, като дори добави, че най-важните мерки, които позволяват да се избегнат конфузни ситуации като тази с "Кеймбридж аналитика", вече са били взети още преди повече от година. "Има обаче още, което следва да се направи, и ние трябва да се заемем и да го свършим", посочи шефът на Фейсбук.