Фосил от България доказва динозаврите са обитавали Балканите

stat
13:55  |  19 юни 2017 | / Автор Калина Петрова /
Артефактът се намира в Природо-научния музей в София Артефактът се намира в Природо-научния музей в София
Сн.: Bulphoto

Частица от динозавър, открита в България, е единственото свидетелство, което доказва, че такива животни са обитавали Балканския полуостров.
Тя е намерена през 80-те години на миналия век, в района на Чирпан, разказа Евгени Коев, председател на Пещерен клуб „Дервент“ във Велико Търново, съобщи Дарик радио.

Изследването и проучването на артефакта е продължило над 15 години и в него са се включили български и чуждестранни учени. В момента той се намира в Природо-научния музей в София.

„Наскоро се приказваше за зъб от маймуно-човек, което е открито в южна България. Това е факт от 5-6 години, но доста дълго време международен екип работеше за доказване на откритието. Същото е и с новите биологични видове, открити преди 3-4 години в района на Велико Търново. Отне ни година, за да докажем, че такива не са изследвани преди“, обясни Евгени Коев.

Защо динозаврите са напуснали Европа?

По думите му всяка пещерна система, в каквито са направени проучванията, е отделна екологична система. В тях могат да се намерят биологични връзки, за които хората не са подозирали до сега.

„Когато говорим за опазването на пещери то от една страна е добре за хората, но от друга е голям плюс и за науката, защото единственият, ако мога да кажа, неземен свят, който съществува на Земята е в Мексиканските пещери, където има биологичен вид, който живее в некислородна среда. Там има бактерии, които живеят в сярна киселина“, допълни Евгени Коев. Той отбеляза, че изследването на пещерите помага и за изследването на Космоса.

Последно в Спектър

ЕС ще отреже от помощта за Турция

Лидерите от Европейския съюз са поискали Европейската комисия да проучи въпроса за съкращаване на предприсъединителната помощ за Анкара по "отговорен начин".