София към 2015 година ще има един страхотен околовръстен магистрален пръстен и това е нещо, което много други столици са получавали за много по-дълъг период от време, каза той пред Дарик радио.

По думите му, над 95% от проблемите на всички селища около магистрала „Люлин” след строителството й вече са отстранени. Днес изтича срокът, който министър-председателят определи за елиминиране на проблемите, предизвикани от строителната фирма "Мапа Дженгиз".
За останалите 5% от проблемите Плевнелиев уточни, че става дума предимно за неизплатени обезщетения. Хората, които претендират за получаването им, не били събрали още всички необходими документи, които трябва да се предадат на Пътната агенция, предаде "Фокус".

Турският консорциум „Мапа Дженгиз" е извършил ремонт на около 75% от щетите, нанесени в резултат на строителството на Автомагистрала „Люлин” в землищата на селата в община Перник, каза кметът на Перник Росица Янакиева, цитирана от Фокус. По думите й - ремонтите са извършени до 25 май, когато е бил срокът, даден в заповед на Агенция „Пътна инфраструктура”(АПИ).

Резултати от пробите, взети от влаганите при строителството на магистрала „Тракия" материали, ще има към 15 юни.
„Аз съм в комфортна ситуация: ако има проблем, строителите да го отстранят и да си носят отговорността, договорът е много силен в полза на държавата; ако няма проблем, искам да видя как господин Станишев и господин Михалевски ще се извинят пред целия български народ", обясни Плевнелиев.
Пробите бяха взети след като от БСП поискаха оставката на министъра и твърдяха, че лот 2 от аутобана се строи на основата на пепел от мини, което бе категорично оборено от Пътната агенция и регионалното министерство.

България ще се съобрази и ще реагира адекватно по отношение на директивата за пътна безопасност за мантинелите и маркировката на магистрала „Тракия", каза министърът по повод твърдения в пресата, че магистралата след като бъде завършена, няма да отговоря на евроизискванията.
Не казвам, че магистралата ще се оскъпи, нито че ще има анекси със строителните компании, смята Плевнелиев. По думите му вероятно ще има нова, независима обществена поръчка за мантинели и маркировка.
Започват „одитите" и на други пътища у нас по отношение на пътната безопасност.

Последна актуализация в 15.40 ч.