Пукнатина в аварийната лента и двете пътни платна е само на 800 метра след навлизането в ЛОТ-1 откъм Дупница, предаде БГНЕС.

Тя продължава около 15-на метра, тръгвайки от банкета. Пукнатината е обработена с горещ асфалт, който се лющи. Преминавайки от банкета върху асфалта в аварийната лента обаче пукнатината е около 4-5 см

Движението на платното от магистралата в посока София се извършва само в крайната лява лента, една трета от която също е напукана. Проблемният участък е сигнализиран с предупредителни пътни знаци.

Пукнатините се дължат на свлачище и се отстраняват

Изпълнителят на лот 1 от АМ "Струма" по разпореждане на Агенция "Пътна инфрастрактура", в края на миналата седмица, предприе незабавни мерки за обработване на появилите се пукнатини в аварийната и активната лента на лявото платно около км 317 от АМ "Струма" - лот 1.

Това съобщават от АПИ по повод публикации, свързани с лот 1 от АМ "Струма". Всички дейности, които се изпълняват, са за сметка на изпълнителя - "Консорциум Струма Лот 1".

Причината за появилите се пукнатини е свлачищен процес в резултат на интензивните валежи през последната година и преовлажняването на терена в този участък.

За сметка на изпълнителя, според гаранционните условия, изцяло ще бъде ремонтиран участъкът и ще бъдат изпълнени допълнителни мероприятия по отводнителните системи, с които ще се гарантира бъдещата устойчивост.

През пропукалия се участък ще мине трафикът, след като се свържат ЛОТ-1 и ЛОТ-2 – Благоевград-Дупница. Вторият може да бъде пуснат и в края на октомври, прогнозира наскоро министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Участъкът на ЛОТ-1 от АМ "Струма" бе официално открит на 22 юли 2013 година от Десислава Терзиева, която тогава беше министър на регионалното развитие.

Междувременно днес регионалният министър Лиляна Павлова съобщи, че след намесата на премиера Бойко Борисов ще бъдат осигурени поетапно 100 млн. лв. за основен ремонт и рехабилитация на най-компрометираните магистрални участъци по магистралите "Тракия" и "Хемус".

От днес в определени участъци от тях бе ограничена скоростта на движение до 90 км/ч. Мярката се наложи, тъй като заради лошото им състояние има значително увеличение на тежките катастрофи.