Най-тежкият и труден участък е през Кресненското дефиле и е с обща дължина около 65 км и прогнозна стойност от 1,7 млрд. лева.
По трасето са предвидени осем съвременни площадки за отдих, по 20-25 декара ще бъдат отделени за бензиностанции и места за хранене, каза регионалният министър Десислава Терзиева по време на дискусия за проектирането на лот 3 на АМ "Струма".
Освен това по трасето ще има и 3 хеликоптерни площадки, подходящи за спешна евакуация.
Планира се да се обособи и специален контролен център за обслужване на двата тунела и магистралата, където ще се разположат машини за зимно поддържане на пътната обстановка, линейки, пожарни, както и камери за наблюдение.
Центърът ще е на площ около 40 декара и ще е между Крупник и Симитли.
Терзиева коментира, че това ще е най-скъпият и сложен пътен проект у нас, заради изграждането на най-дългия шосеен тунел в Европа и втори в света с обща дължина над 15 км*.
Тя изтъкна, че тунелът през Кресненското дефиле ще е с две тръби, с по две ленти във всяка посока.
Тунелът няма алтернатива, въпреки че е много скъп, каза зам.-министърът на транспорта Петър Киров.
Трите подучастъка на Лот 3
Първият е от Благоевград до Крупник с дължина от 21 км и тунел от около 2 км до с. Железница. Прогнозната стойност на пътя без тунела е 150 млн. лв. Планира се търгът да бъде обявен през лятото.
Индикативната стойност на тунела "Железница" е 200 млн. лева. Търгът ще бъде обявен към края на годината или в началото на 2015 г., заради по-голямата сложност на проектирането.
Вторият подучастък е между Крупник и Кресна е с дължина 22 км и прогнозна стойност - 1,1 млрд. лева.
Около 15 км ще е тунелът през Кресненското дефиле, което е част от НАТУРА 2000.
Третият подучастък е между Кресна и Сандански и е с дължина от 23 км с прогнозна цена от 200 млн.
Проектът има одобрена апликационна форма, част от която е докладът по ОВОС и Оценката на съвместимостта с НАТУРА и ще се финансира по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г.
*Най-дългите тунели в Европа
Най-дългият шосеен тунел в Европа, а и в света, е норвежкият Laerdal (24.5 км). Следва St. Gotthard тунел в Швейцария през едноименния проход (17 км), Arlberg (13.9 км) в Австрия, Frejus (12.9 км) между Франция и Италия, Mon Blanc (12.6 км) между Франция и Италия.
След завършването си през 2015 г. тунелът през Кресна ще стане може би третият по дължина в Европа.
По трасето са предвидени осем съвременни площадки за отдих, по 20-25 декара ще бъдат отделени за бензиностанции и места за хранене, каза регионалният министър Десислава Терзиева по време на дискусия за проектирането на лот 3 на АМ "Струма".
Освен това по трасето ще има и 3 хеликоптерни площадки, подходящи за спешна евакуация.
Планира се да се обособи и специален контролен център за обслужване на двата тунела и магистралата, където ще се разположат машини за зимно поддържане на пътната обстановка, линейки, пожарни, както и камери за наблюдение.
Центърът ще е на площ около 40 декара и ще е между Крупник и Симитли.
Терзиева коментира, че това ще е най-скъпият и сложен пътен проект у нас, заради изграждането на най-дългия шосеен тунел в Европа и втори в света с обща дължина над 15 км*.
Тя изтъкна, че тунелът през Кресненското дефиле ще е с две тръби, с по две ленти във всяка посока.
Тунелът няма алтернатива, въпреки че е много скъп, каза зам.-министърът на транспорта Петър Киров.
Трите подучастъка на Лот 3
Първият е от Благоевград до Крупник с дължина от 21 км и тунел от около 2 км до с. Железница. Прогнозната стойност на пътя без тунела е 150 млн. лв. Планира се търгът да бъде обявен през лятото.
Индикативната стойност на тунела "Железница" е 200 млн. лева. Търгът ще бъде обявен към края на годината или в началото на 2015 г., заради по-голямата сложност на проектирането.
Вторият подучастък е между Крупник и Кресна е с дължина 22 км и прогнозна стойност - 1,1 млрд. лева.
Около 15 км ще е тунелът през Кресненското дефиле, което е част от НАТУРА 2000.
Третият подучастък е между Кресна и Сандански и е с дължина от 23 км с прогнозна цена от 200 млн.
Проектът има одобрена апликационна форма, част от която е докладът по ОВОС и Оценката на съвместимостта с НАТУРА и ще се финансира по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г.
*Най-дългите тунели в Европа
Най-дългият шосеен тунел в Европа, а и в света, е норвежкият Laerdal (24.5 км). Следва St. Gotthard тунел в Швейцария през едноименния проход (17 км), Arlberg (13.9 км) в Австрия, Frejus (12.9 км) между Франция и Италия, Mon Blanc (12.6 км) между Франция и Италия.
След завършването си през 2015 г. тунелът през Кресна ще стане може би третият по дължина в Европа.