Това каза пред БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от БГНЕС. Само на АМ "Тракия" се правят над 50 проби на денонощие – проби на материали. Въз основа на всички тестове имаме над 16 000 документа на качеството и изпитванията, които правим, отбеляза още Павлова.
Само преди дни от опозицията обявиха, че при строителството на АМ Тракия правителството е разрешило на изпълнителя допълнително плащане от близо 15 млн. лв. да си замаже гафовете с качеството на строителството. Миналия месец пък Борисов нареди 15 км от лот 3 на автомагистрала „Тракия” от Нова Загора до Ямбол да бъдат преасфалтирани, заради лошо качество.

На 1 юли в 9 ч. сутринта ще открием официално ЛОТ 2 на магистралата от Стара Загора до Нова Загора, съобщи още Павлова. Нашата цел е комисар Йоханес Хан заедно с министър-председателя да прережат лентата на ЛОТ 2. Програмата за енергийна ефективност започва също на 1 юли, добави тя.

През 1882 година е създадено нашето министерство, до ден днешен то е запазило своя фокус в пътища и благоустройство. В сряда на 27 юни ще празнуваме неговата 130-годишнина, каза още Павлова. Тя посочи, че честването ще бъде отбелязано с изложба в градинката на Софийския университет от 12 ч. на 27 юни. Изложбата ще се състои от 120 пана със снимки от историята на МРРБ.

"Досега не е имало жена – министър на регионалното развитите. Това е голяма чест и отговорност за мен", подчерта още министърката и обяви, че Йоханес Хан идва на посещение у нас другата седмица. Комисарят по регионална политика прави обиколка на всички държави по поречието на Дунав. На 30 юни той ще бъде в България. Целта му е да се направи обществен дебат по Дунавската стратегия. Срещата ще бъде във Видин. Хан ще направи инспекция на моста Видин-Калафат. Ще се направи и учение – операция по реката за спасяване, добави регионалният министър.

Ще настояваме да имаме специално резервиран бюджет, тъй като много проекти и дейности трябва да направим във Видинския регион, за да не го наричаме най-бедният в България, обясни Лиляна Павлова. Тя заяви, че за да може Дунавската стратегия да не е поредният стратегически документ, сега е време да се напълни със съдържание и да се осигури финансов ресурс.