На общественото обсъждане на проекта стана ясно, че сегашният път през дефилето се предвижда да остане като скоростна отсечка само в посока юг, а в обратната се предвижда изграждане на нов път. След Кресна е предвидено пътят да се изкачва по стръмнините на пролома и да слиза в Симитлийската котловина при село Полето.

”Пътпроект 2000” ще проектира АМ ”Струма” през Кресна >>


Бизнесмени от региона са притеснени за съдбата на крайпътни магазини и заведения. Според търговците приемлив вариант за магистрала “Струма“ е изграждането и на 4-те платна от северната част на пролома, а сегашният път да си остане алтернативен.

По-добре е да може хората да си решават дали да се качат на магистралата, или да си пътуват по стария път. Такова е мнението на кмета на село Долна Градешница Стоян Акареев. Според него рано или късно ще дойде време, когато ще трябва да се плаща на магистралата. По думите му винаги трябва да си има алтернативен път.

Природозащитни организации съобщиха миналия месец, че са подали в Европейската комисия официална жалба против намерениетода се строи магистрала през Кресненското дефиле.

Кресненският пролом е част от европейската мрежа "Натура 2000". Ако там бъде построен аутобан, трафикът ще унищожи десетки и стотици ценни видове животни и растения, а на България ще се наложи да върне на Брюксел близо 800 млн. евро за строителството и да плаща жестоки глоби, твърдят подателите на жалбата.

Управляващите пуснаха ”бърза екописта” за проблемни проекти >>

Именно по повод очаквания проблем с Кресненското дефиле депутати от ГЕРБ внесоха, а мнозинството одобри законопроект за промени в Закона за околната среда, който орязва възможностите да се обжалват екологичните оценки за големи инвестиционни проекти.

Днес се разбра обаче, че президентът Румен Радев е наложил вето на закона.