Тя е наречена "Николета" и има розово фередже. Струва близо 90 лева. Извървяла е пътя от арабския свят до щандовете на българските магазини и сайтове за онлайн продажба.

Според социалния антрополог Харалан Александров едва ли вносителите и търговците на куклата Николета са искали да отправят социално послание.

"По-скоро се предположили, че има пазар за подобен тип играчка. Разбира се, големият въпрос е къде е границата и доколко можем да го понесем. Сигурно щях да се притесня, ако на Николета не й се виждаше лицето, а само очите", допълни Александров.

Според него минижупите на Барби са не по-малко скандални от фереджето на Николета.

"Това създава един стандарт на добрата жена, която носи белезите на своята културна група. И критиката към този модел на възпитание, към този модел на социализация, разбира се, е че тя ограничава избора. Че тя не позволява да направиш свободен избор", каза още Александров.

Според описанието на кутията целта на Николета е единствено да развие чувството за обич и междуличностната интелигентност.

Преди време в Европа и САЩ пуснаха Барби, която носи бурка, а реакциите на родителите бяха противоречиви.
Бурки и фереджета, носени от кукли, има и на европейския пазар. Оказва се, че тези детски играчки са предмет на голяма дискусия от години в световните медии. Някои от заглавията са: „Децата ви ще си играят ли с бурка Барби", „Бурка Барби - сблъсък на Барби с източната култура", „Бурка-Барби" - куклата на модерната епоха.