Това сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес и БТА. Според него общите предци на кучетата били опитомени преди 20 000 - 40 000 години.

"Събраните данни показват, че всички днешни кучета по света са опитомени въз основа на една-единствена популация вълци", заяви един от авторите на изследването Кришна Вирамах от Нюйоркския университет в Стоуни брук.

Освен новото изследване, базирано върху генетични данни, има различни хипотези за произхода на най-добрия приятел на човека.

Една от тях гласи, че хора за пръв път опитомили кучета в Европа преди повече от 15 000 години. Други учени уверяват, че опитомяването станало в Източна Азия преди най-малко 12 500 години.

Изследване, публикувано миналата година, стига до извод, че кучета са били опитомени в два отделни района въз основа на глутници вълци в Европа и Азия.

Сега учените изследвали ДНК от открити в Германия останки от две кучета. Едните останки са на 7000 години - става въпрос за най-древната дешифрирана досега ДНК от куче, докато другите са на 4700 години.

Двете кучета живели през неолита - период, свързан с началото на земеделието и скотовъдството.

Глутници край лагера на ловците

Оказало се, че геномът им е сходен с този на днешните кучета. Това навежда на мисълта за един и същ географски произход на опитомените кучета.

Учените са на мнение, че опитомяването станало преди 20 000 - 40 000 години. То вероятно е било по-трудно в сравнение с това на овцете, свинете и кравите.

Предполага се, че до въпросното опитомяване се стигнало въз основа на глутница вълци, които жевеели край лагери на ловци и берачи на плодове. Най-малко агресивните вълци от глутницата постепенно влезли в особени контакти с хора.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.