По думите на Каракачанов, предложението е било за плащане на суми, "на които няма как да отговорим", защото предвижда първата част от плащането да започне още през първите две години.

Основното изискване на нашата страна обаче е за разсрочване. Разчетът е да бъде увеличен срокът от първоначално предвидените пет години на минимум осем или девет години.

Възможно е в хода на преговорите да се стигне и до повече от 10 години, разясни Каракачанов. Той допусна през втората или трета година след началото на плащанията изтребителите да бъдат доставени у нас.

Вчера министърът е внесъл в МС доклад, който, по думите му, е съобразен с решението на комисията, определена от служебното правителство.

Тогава е извършено и самото класиране на офертите за изтребителите и съответно е отпаднал вариантът за F16. Остават другите две и съм направил предложение, освен проекта за нов изтребител и проекта за патрулните кораби, да се включи и проектът за сухопътната бойна машина, съобщи вицепремиерът.

Трите разгледани предложения са: от Италия (самолети "Юрофайтер"), Португалия - с логистичен пакет от САЩ (F-16), и Швеция ("Грипен").

Преговорите започват, след одобрението на НС и след като то даде мандат на министъра на отбраната. Разсрочили сме тези плащания /за изтребителите/, за да може да бъде включен и проектът за бронираната машина и със средствата, предвидени от предишното НС, да започнем едновременно и трите проекта, подчерта Каракачанов.

Предвиденото разсрочване за бронираната машина е 10 години, така парите на данъкоплатеца ще са разделени на по-малки суми за по-дълъг период.

Вицепремиерът съобщи, че за корабите (за нов многофункционален модулен патрулен кораб за ВМС - б.р.) има постъпили осем оферти, сред които две на немски фирми, френска, италианска, една българска, една холандска.

Военният министър е убеден, че основно българският военнопромишлен комплекс и фирми трябва да участват в превъоръжаването на БА. Става въпрос за поддръжка и ремонт, след като бъдат закупени изтребителите, разясни той.

За кораба и бронираната машина българските фирми могат да имат много по-голямо участие в строителството, а защо не и в част от въоръжението им, смята Каракачанов.