Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Ивайло Московски каза след правителственото заседание, че не би могъл да влиза в детайли по процедурата

Според действащите директива и регламент всички потенциални кандидати, които искат да се информират за условията, могат да го направят по едно и също време за всички детайли, за да се осигури равният им достъп до информацията. Обявата за концесия се публикува в Официалния вестник на Европейската комисия.

Ще има едно голямо авансово концесионно заплащане - около 600 млн. лева, в началото на концесията, каза Московски.

Има заложени инвестиционна програма, годишна концесионна такса,  разпределение в годините на видовете инвестиции – "стандартните критерии, които са за такъв тип концесия“, обясни министърът.

По думите му, нетният ефект за държавата от целия пакет на тази концесия се очаква да бъде около 1,2 милиарда лева за целия период.

Министерството на транспорта разчита на постъпленията от такава сделка, за да реши дълговите проблеми на БДЖ. Отдаването на концесия на летище "София" е един от вариантите за спасяване на държавните железници.

Планира се с авансовото плащане по концесията да се погасяват дългове на БДЖ.

На 90% съм сигурен, че през септември ще имаме разрешението да предоставим средствата от концесията на Летище „София“ на БДЖ, каза още Московски. Той поясни, че момента върви процедура в Брюксел по нотификация за държавна помощ за БДЖ.

Той допълни, че срокът за подаване на оферти за концесията ще бъде до края на септември. По думите му, почти всички европейски, а и не само европейски оператори на летища са потенциалните кандидати.