На 25-и април в София първият български портал Dir.bg ще отпразнува своя 20-и рожден ден с конференция, която ще събере създателите на българския уеб, новите медии и международни гости от медии като The Observer, Financial Times и др., които ще представят тенденции в съдържанието, дизайна, потребителския опит.

Dir.bg вече 20 години за всички свои читатели е повече от първа страница в уеб, новини, поща, блог, форум, той е емблематичният сайт за всеки, който работи онлайн, и за всеки, който търси богато съдържание и пълноценна информация.
20 години по-късно сайтът се променя заедно със своята аудитория и на конференцията гостите ще видят обновените дизайн и лого на портала, които подготвяме за вас.

Преди 20 години Владимир Жеглов създава първия български портал Dir.bg, с който години наред всички проверявахме имаме ли връзка…

Веднага след него Любен Белов и Виктор Пенев създадоха ГЮВЕЧ, от който впоследствие се роди Нетинфо, появиха се Mail.bg на Момчил Шумаков, Az-media на Жюстин Томс, Investor.bg на Любомир Леков, малко преди това Web Media на Александров, по-късно Sportal на Стилиян Шишков, Програмата на Чаба Сабо, BG-mamma на Марина Кузманова и колелото се завъртя необратимо.

В същите години, на същия терен, други хора отвоюваха и друга важна битка: “Интернет общество”, в лицето на Вени Марковски и Димитър Ганчев се бореше за защита и либерализация на пазара, огромната конкуренция сред интернет доставчиците свали цената на месец до 25 лв. за потребител у нас и интернет стана достъпен и масов.

Вярвате или не, от тези години в България съществуват професиите, като онлайн журналист и редактор, онлайн медия и рекламен консултант, дизайнери в уеб, специалисти по потребителски опит (UX) и др.

За 20 години в уеб се завъртя многомилионен бизнес: медии, електронна поща, сайтове с услуги, електронни магазини, генератори и пр. Имаше успешни екзити, влязоха чужди инвеститори, после някои си тръгнаха, бизнесът се професионализира и си изгради кадри.

Имаше мечти и разочарования, като в бума на сайтовете за споделени оферти. Имаше сбъднали се и провалили се прогнози, като тази за успеха на множеството малки медия дигитални агенции, които се разочароваха от маржовете.

Колко малко са 20 години и колко много са 20 години. Вече 4-5 поколения професионалисти работят в уеб и имат своите нови кризи - на фалшивите новини и медия фантоми, новите технологии за планиране на реклама - програматик и семантични данни, модерен дизайн и битката за оцеляване на рекламния бизнес модел срещу гигантите, които завладяват уеб като Facebook, Google, Amazon, Youtube…

Събитието The Next Bulgarian Conference има за цел да ви припомни, но и широко да отвори вратата за бъдещето и за новите 20 години, в които докато вие продължавате напред, ние ще се променяме заедно с вас.

Конференцията се организира с генералната подкрепа на Банка ДСК и в партньорство с агенцията за иновации Innovation Starter .

Вижте повече на сайта на събитието тук: 20.dir.bg