Според Брюксел компаниите са свободни да адаптират своите продукти за различните пазари.
"Фирмите нямат задължение да предлагат един и същ продукт от една марка във всички страни от ЕС", заяви Фредерик Венсан, говорител на еврокомисаря по здравеопазването Джон Дали.

Коментарът бе по повод  резултатите от проверката на Асоциацията на потребителите в Словакия*, оповестени през април. Според тях продукти с една и съща марка имат различно съдържание на пазара в източната и западната част на ЕС.
"Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС", заяви тогава председателят на сдружението Милош Лауко.

Венсан допълни, че докато законодателството на ЕС за етикетите и безопасността са спазени, продуктите могат да се различават в различните държави.
"По тази причина компаниите могат да използват различни съставки и да продават продуктите си на различни крайни цени в държавите членки", допълни говорителят.

След направените разкрития в Словакия министърът на земеделието Мирослав Найденов се срещна с  фирмите у нас, за които се отнася изследването, и ги предупреди с думите: "Не искам, когато се говори за Европа на две скорости, да започнем да говорим за Европа на двата аршина".
И обяви, че изпраща писмо до еврокомисаря Джон Дали.

Фредерик Венсан заяви, че писмото на Найденов е пристигнало в Еврокомисията и се подготвя отговорът.

* Проверените продукти са напитки с марката "Кока-Кола" (Coca-Cola), шоколад "Милка" (Milka), черен и червен пипер на "Котани" (Kotanyi), разтворимо кафе "Нескафе голд" (Nescafe Gold), кафе на зърна "Якобс крьонунг" (Jacobs Kroеnung) и кафе "Чибо еспресо" (Tchibo Espresso).