При инцидента вчера на място загина 46-годишната Цветелина Радулчева.

Директорът на Окръжна болница д-р Димитър Димитров каза пред ТВ7, че Ваклинова е стабилизирана, но й предстоят още операции.
Вчера 41-годишната жена е претърпяла тежка коремна операция на три органа, предстоят й поне още две – на гръбначния стълб и крака.

"Жената се поддържа в медикаментозна кома заради тежката операция и отока в мозъка. Нощта е преминала спокойно",
каза д-р Димитров и добави, че с колегите му се борят за най-добрия изход.

Най-рано след три дни обаче ще може да се каже дали животът й е вън от опасност.

Шайба с по-малък диаметър и разплитане на въжето са конкретната причина за пропадането на асансьора, заяви междувременно пред БНТ председателят на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор Стефан Цанков.

Вчера той съобщи, че след недобре направен ремонт вместо 4, асансьорът е имал 2 въжета.

Валентин Чиликов, главен секретар на Държавната агенция за метрология и технически надзор, пък уточни пред БНР, че до обяд ще има окончателна експертиза какво е скъсало въжетата на асансьора.
И той заяви, че причината за инцидента е в некачествения ремонт.

"Преустройството е било, без да е направена оценка на съответствието след него. Поставени са резервни части, които не отговарят на изискванията, въжетата също не са отговаряли на изискванията, разписани от производителя", обясни той.

Чиликов каза, че при проверките има пропуски, защото рядко имало подобен контрол или ако е правен, е бил формален.
До момента са проверени над 1700 асансьора и 10 процента са спрени от движение заради проблеми.

По думите му въпросът е да се гарантира безопасността, а това няма как да се случи, ако не се предприемат законодателни инициативи.

Чилков обясни, че днес ще демонстрират проверка с изпитване на асансьори и други съоръжения.

Надзорът трябва стриктно да си върши работата, призова Дилян Пенчев, зам.-председател на Националния браншови съюз "Надзор и поддържка на асансьори, подемници и ескалатори".

"Погрешно е да се слягат под общ знаменател всички стари асансьори като опасни. Много е важна компетентността на техническата поддръжка, качеството на влаганите материали и строгият контрол",
коментира той.

АНКЕТА: Прави ли се достатъчно за сигурността на асансьорите?