Най-ценен за скрап е москвичът, до 500 лв. броят за стара кола

stat
14:22  |  2 ноември 2011 | Бизнес / Редактор Гергана Мишева /  
Много от собствениците прибират бричките си, след като ги намерят маркирани Много от собствениците прибират бричките си, след като ги намерят маркирани
Сн.: Bulphoto

Най-ценният автомобил за скрап е москвичът, а за изкупуване на стари коли предприятията за преработване на отпадъците и автоморгите дават най-много 500 лева.
Това каза на пресконференция в БТА инж. Петър Мицин, изпълнителен директор на предприятие, което оползотворява отпадъци от електрониката и автомобилостроенето, предаде БТА.

С годините, както колите, така и електроуредите се променят, в тях има все повече пластмасови части, което прави преработването им не толкова печелившо и се налага някои дейности да бъдат субсидирани, обясни той. Фирмите - вносители на оборудване, уреди и автомобили, които генерират опасни отпадъци, плащат или продуктова такса на държавата или членски внос към оползотворяващи организации, каквато е нашата, добави Мицин.
Така дори и непечелившите дейности по преработването на електронните отпадъци и старите автомобили се дотират; отпадъците се обезвреждат, а не се озовават на сметища.

Повечето търговски вериги, които са наши членове, предлагат отстъпки за нови уреди при предаването на стари, а ние предлагаме и безплатно извозване на стара техника, каза Мицин.
Всеки може да се обади на безплатен телефон за цялата страна 0800 14 100 и да извика мобилна група, която да вземе отпадъка - хладилник, печка, компютър или други стари уреди.

От 2008 г., по договор със Столичната община, колите, изоставени по улиците, се маркират със стикери и се дава срок от три месеца, в който собствениците им трябва да ги отстранят или да ги предадат за скрап.
Ако не извършат това в посочения срок, идваме и ги прибираме, но от 3600 автомобила със стикери сме извозили само няколко десетки, а останалите се оказват прибрани от собствениците им, посочи Мицин.
В по-малки общини все още не било уредено да се извозват и преработват старите автомобили.

Всяка година количеството опасни отпадъци, което трябва да бъде преработено, се изчислява на база на внесените в страната и пуснати в търговската верига уреди и коли, които генерират такъв вид отпадък - батерии, акумулатори и други, обясни Мицин.
В страната има 9000 пункта, където могат да се предават батерии и стара електроника.

Според Мицин, трябва да се промени мисленето на хората и те да се почувстват задължени да предават опасните отпадъци за преработка.


Последно в Бизнес


Започна засаждането на „Новата гора на София“

В рамките на проекта „Новата гора на София“, десетки доброволци поставиха първите две хиляди акациеви и липови дръвчета в софийския квартал Суходол.