Клипът "Това е България", изработен за Българското председателство на Съвета на ЕС, категорично не е плагиатстван. Това написа в профила си във Фейсбук министър Лиляна Павлова.

Общото между двата клипа са съвпаденията между три кадъра от около 300. Но изрязани и насложени, създават подвеждащо впечатление, коментира още тя.
По-рано предаването "Господари на ефира" разкри множество прилики между рекламния клип на България за Европредседателството и италианска туристическа реклама от 2016 г. Екипът е установил, че и в двете видеа се разказва за момче и момиче, които се срещат във влак, влюбват се и обикалят - само, че едните в Италия, а другите в България.

При реализирането на клипа са използвани съвременните похвати и изразни средства, типични за този жанр. В този смисъл да се търсят и откриват прилики с други продукти е неоснователно и некоректно, съобщиха по-късно и от Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018.

Стойността на клипа за България е в оригиналния поглед на неговите автори, на начина и индивидуалния им прочит, с които представят клипа, а не по отношение на изразните средства, посочват от Министерството на Лиляна Павлова.

Във видеото, изработено от фирмата, спечелила обществената поръчка - "Ди индъстри" ООД, е представена красотата на България през четирите годишни сезона. Клипът показва пътуване през тях, характерни емблематични, исторически и културни паметници, традиции, съхранили духа на българщината през вековете до наши дни.

Авторският колектив, разработил и реализирал идеята по представяне на страната ни, следва общо установени световни практики и тенденции при филмиране, рекламиране и представяне на природните, културните и исторически дадености на една страна, отбелязват още от Министерството за Българското председателство.

Фактът, че от официалното представяне на клипа - 5 януари 2018 г. досега, е гледан над 1 млн. пъти само в интернет, показва, че той е качествен и атрактивен продукт. Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи са изключително положителни, посочиха от ведомството. 

Това доказват резултатите - по 15 400 души на час са гледали в социалните мрежи филма за България, изготвен за ротационното ни председателство. Справката е за първите 48 часа след представянето на клипа.