Сред предложенията е поставянето на предпазни колани и видео регистратори в пътническите автобуси. 

Законът за движението по пътищата ще се раздели на три, като обучението за водачите ще е отделно и техническите параметри на колите също, обясни зам.-председателят на Комисията по транспорт в НС Станислав Иванов.

Той добави, че ще има нови камери. 

"Има поръчка за нови 30 камери, които скоро ще бъдат поставени, а при по-силен контрол при годишни технически прегледи, нарушенията ще намалеят. Освен манталитета на шофьорите, трябва да се промени и този на пешеходците", заяви Станислав Иванов.

Според председателя на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров трябва да има нови форми на контрол. 

Стационарни камери, които засичат скорост и други нарушения, не са купувани от 6 години, но се обработват на ръка тези камери, трябва да се изгради единен център за обработка на данните, заяви Тодоров. 

Видео регистратори в повече едва ли ще променят съществено нещата, ако се използват като тахографите, отбеляза пък бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев.

От МВР заявиха, че камери ще се слагат и в необозначени служебни автомобили.

АНКЕТА: Можем ли да намалим катастрофите по пътищата